Vuokraus, Siltasaarenkatu 12, Antilooppi Oy

HEL 2019-007400
Ärendet har nyare handläggningar
§ 44
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Vuokraus, Siltasaarenkatu 12, Antilooppi Oy

Yksikön päällikkö

Päätös

Yksikön päällikkö päätti vuokrata osoitteessa Siltasaarenkatu 12 sijaitsevan Antilooppi Oy:n omistaman toimistotilan, huoneistoalaltaan 1404 m², seitsemäksi (7) vuodeksi Kruununsillat Allianssihankkeen käyttöön siten, että pääoman ja ylläpidon sisältämä kokonaisvuokra arvonlisäverottomana on 24,41 €/m²/kk eli 32 514,12 €/kk ja vuokra-aika alkaa 1.3.2020 päättyen 30.2.2027 liitteenä olevan vuokrasopimuksen ja vastuunjakotaulukon mukaisin ehdoin.

Kokonaisvuokraan sisältyy pääomakustannukset, kiinteistön ylläpito, lämmitys- ja vesikustannukset sekä jätehuolto. Vuokralainen tekee oman käyttösähkösopimuksen.

Vuokrauspäätös tehdään ehdolla, että kansliapäällikkö oikeuttaa vuokraamaan tilan.

Päätöksen perustelut

Kruunusillat-hankkeessa toteutetaan raitiotieyhteys Laajasalosta keskustaan Kaivokadulle. Hanke toteutetaan allianssin ja kokonaisurakan yhdistelmänä ja samassa yhteydessä toteutetaan huomattavassa määrin myös etenkin Hakaniemen alueen katurakentamista alueen kehittyessä.

Allianssi on urakkamuoto, jossa tilaaja, suunnittelija ja rakentaja vastaavat yhteistyössä hankkeen suunnittelusta ja toteuttamisesta. Normaalisti useassa vaiheessa tapahtuva suunnittelu ja rakentaminen tiivistetään ajallisesti lyhyempään vaiheeseen. Tämä tarkoittaa, että osapuolten välinen tiedonkulku tulee olla saumatonta. Tätä varten allianssitoteutuksissa on yleisesti käytetty hankkeen johtamiseen ns. Bigroom-konseptia, jossa kaikki osapuolet tuodaan samaan tilaan työskentelemään hankkeen parhaaksi. Tilasuunnittelun keinoin pyritään tuottamaan tiedonkululle ja yhteistyölle mahdollisimman hyvät edellytykset. Suunnittelu ja toteutus menevät osin ristiin ajallisesti jolloin hankkeen johtamisnäkökulmasta on oleellista, että kaikki osapuolet saadaan koottua hankkeen ajaksi samaan tilaan.

Tiloja tarvitaan viimeistään keväältä 2020 (voidaan hyödyntää saman tien) ja tarve jatkuu arviolta ainakin vuoden 2026 loppuun.

Detta beslut publicerades 09.07.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Keijo Virtanen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 43022

keijo.virtanen@hel.fi

Beslutsfattare

Markku Metsäranta
yksikön päällikkö

Bilagor

1. Alustava tilaehdotus 2.7.2019
2. Peruslaatutasokuvaus toimisto
3. Tilankäyttöluonnos työpisteet

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.