Sopimuksen irtisanominen, ATJ-järjestemä sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2022-006739
More recent handlings
§ 22
This decisionmaker is no longer active

ATJ sopimusten irtisanominen

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa liitteenä olevan ATJnet palvelusopimuksen N:o 282145, Integraatioalusta palveluna palvelusopimuksen 274720, Facta väestötiedot kyselykanta palvelusopimuksen n:o 26839 ja ATJ-edustapalvelimien käyttöpalvelusopimuksen n:o 280024 päättymään 31.12.2022.

Päätöksen perustelut

Sosiaalilautakunta ja sosiaali- ja terveyslautakunta ovat hankkineet seuraavat ATJ-tietojärjestelmää koskevat palvelut:

  • ATJnet palvelu: Hankinta Sosiaali- ja terveyslautakunta 3.6.2014 (§ 249). ATJnet palvelusopimuksen N:o 282145 on allekirjoittanut sosiaali- ja terveysviraston tietohallinto- ja viestintäpalvelut -osaston osastopäällikkö 19.6.2014. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen S10244637 mukaisesti irtisanomisaika on kolme kuukautta
  • ATJ Integraatioalustan palvelut: Hankinta Sosiaalilautakunta 19.10.2010 (§ 406). Integraatioalusta palveluna palvelusopimuksen 274720 on allekirjoittanut sosiaaliviraston tietohallintopäällikkö 21.12.2011. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen 274720-2 mukaisesti irtisanomisaika on kolme kuu-kautta  
  • Facta Kyselykantapalvelut: Hankinta Sosiaalilautakunta 19.10.2010 (§ 406). Facta väestötiedot kyselykanta palvelusopimuksen 26839 on allekirjoittanut sosiaaliviraston vs. tietohallintopäällikkö 9.7.2012. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen 10313655 mukaisesti irtisanomisaika on kuusi kuukautta
  • ATJ-edustapalvelimien käyttöpalvelu: Hankinta Sosiaali- ja terveys-viraston tietohallinto- ja viestintäpalvelut -osaston osastopäällikkö 6.10.2014 (§ 51). Voimassa olevan sopimuksen 280024 on allekirjoittanut tietojärjestelmäpäällikkö 29.5.2016. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja sopimuksen irtisanomisaika on kolme kuukautta.

ATJ-tietojärjestelmä on korvattu Apotti-tietojärjestelmällä asteittain vuonna 2021. ATJ on tällä hetkellä katselukäytössä; lisäksi joitakin liittymiä on vielä tuotantokäytössä vuoden loppuun. Järjestelmän koko käyttö päättyy 31.12.2022.

Sopimukset irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 31.12.2022.

Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimusten irtisanomisista perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 § 7.

This decision was published on 25.05.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Maarit Vajavaara, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 43309

maarit.vajavaara@hel.fi

Decisionmaker

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö

Attachments

1. ATJnet palvelusopimus 282145
2. Integraatioalusta palveluna palvelusopimus 274720
3. Facta väestötiedot kyselykanta palvelusopimus 26839
4. ATJ Edustapalvelimien käyttöpalvelusopimus 280024

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.