Sopimuksen irtisanominen, ATJ-järjestemä sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2022-006739
Ärendet har nyare handläggningar
§ 22
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

ATJ sopimusten irtisanominen

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa liitteenä olevan ATJnet palvelusopimuksen N:o 282145, Integraatioalusta palveluna palvelusopimuksen 274720, Facta väestötiedot kyselykanta palvelusopimuksen n:o 26839 ja ATJ-edustapalvelimien käyttöpalvelusopimuksen n:o 280024 päättymään 31.12.2022.

Päätöksen perustelut

Sosiaalilautakunta ja sosiaali- ja terveyslautakunta ovat hankkineet seuraavat ATJ-tietojärjestelmää koskevat palvelut:

  • ATJnet palvelu: Hankinta Sosiaali- ja terveyslautakunta 3.6.2014 (§ 249). ATJnet palvelusopimuksen N:o 282145 on allekirjoittanut sosiaali- ja terveysviraston tietohallinto- ja viestintäpalvelut -osaston osastopäällikkö 19.6.2014. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen S10244637 mukaisesti irtisanomisaika on kolme kuukautta
  • ATJ Integraatioalustan palvelut: Hankinta Sosiaalilautakunta 19.10.2010 (§ 406). Integraatioalusta palveluna palvelusopimuksen 274720 on allekirjoittanut sosiaaliviraston tietohallintopäällikkö 21.12.2011. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen 274720-2 mukaisesti irtisanomisaika on kolme kuu-kautta  
  • Facta Kyselykantapalvelut: Hankinta Sosiaalilautakunta 19.10.2010 (§ 406). Facta väestötiedot kyselykanta palvelusopimuksen 26839 on allekirjoittanut sosiaaliviraston vs. tietohallintopäällikkö 9.7.2012. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen 10313655 mukaisesti irtisanomisaika on kuusi kuukautta
  • ATJ-edustapalvelimien käyttöpalvelu: Hankinta Sosiaali- ja terveys-viraston tietohallinto- ja viestintäpalvelut -osaston osastopäällikkö 6.10.2014 (§ 51). Voimassa olevan sopimuksen 280024 on allekirjoittanut tietojärjestelmäpäällikkö 29.5.2016. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja sopimuksen irtisanomisaika on kolme kuukautta.

ATJ-tietojärjestelmä on korvattu Apotti-tietojärjestelmällä asteittain vuonna 2021. ATJ on tällä hetkellä katselukäytössä; lisäksi joitakin liittymiä on vielä tuotantokäytössä vuoden loppuun. Järjestelmän koko käyttö päättyy 31.12.2022.

Sopimukset irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 31.12.2022.

Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimusten irtisanomisista perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 § 7.

Detta beslut publicerades 25.05.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Maarit Vajavaara, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 43309

maarit.vajavaara@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö

Bilagor

1. ATJnet palvelusopimus 282145
Bilagan publiceras inte på internet.
2. Integraatioalusta palveluna palvelusopimus 274720
Bilagan publiceras inte på internet.
3. Facta väestötiedot kyselykanta palvelusopimus 26839
Bilagan publiceras inte på internet.
4. ATJ Edustapalvelimien käyttöpalvelusopimus 280024
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.