Sopimuksen irtisanominen, ATJ-järjestemä sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2022-006739
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 22
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

ATJ sopimusten irtisanominen

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa liitteenä olevan ATJnet palvelusopimuksen N:o 282145, Integraatioalusta palveluna palvelusopimuksen 274720, Facta väestötiedot kyselykanta palvelusopimuksen n:o 26839 ja ATJ-edustapalvelimien käyttöpalvelusopimuksen n:o 280024 päättymään 31.12.2022.

Päätöksen perustelut

Sosiaalilautakunta ja sosiaali- ja terveyslautakunta ovat hankkineet seuraavat ATJ-tietojärjestelmää koskevat palvelut:

  • ATJnet palvelu: Hankinta Sosiaali- ja terveyslautakunta 3.6.2014 (§ 249). ATJnet palvelusopimuksen N:o 282145 on allekirjoittanut sosiaali- ja terveysviraston tietohallinto- ja viestintäpalvelut -osaston osastopäällikkö 19.6.2014. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen S10244637 mukaisesti irtisanomisaika on kolme kuukautta
  • ATJ Integraatioalustan palvelut: Hankinta Sosiaalilautakunta 19.10.2010 (§ 406). Integraatioalusta palveluna palvelusopimuksen 274720 on allekirjoittanut sosiaaliviraston tietohallintopäällikkö 21.12.2011. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen 274720-2 mukaisesti irtisanomisaika on kolme kuu-kautta  
  • Facta Kyselykantapalvelut: Hankinta Sosiaalilautakunta 19.10.2010 (§ 406). Facta väestötiedot kyselykanta palvelusopimuksen 26839 on allekirjoittanut sosiaaliviraston vs. tietohallintopäällikkö 9.7.2012. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen 10313655 mukaisesti irtisanomisaika on kuusi kuukautta
  • ATJ-edustapalvelimien käyttöpalvelu: Hankinta Sosiaali- ja terveys-viraston tietohallinto- ja viestintäpalvelut -osaston osastopäällikkö 6.10.2014 (§ 51). Voimassa olevan sopimuksen 280024 on allekirjoittanut tietojärjestelmäpäällikkö 29.5.2016. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja sopimuksen irtisanomisaika on kolme kuukautta.

ATJ-tietojärjestelmä on korvattu Apotti-tietojärjestelmällä asteittain vuonna 2021. ATJ on tällä hetkellä katselukäytössä; lisäksi joitakin liittymiä on vielä tuotantokäytössä vuoden loppuun. Järjestelmän koko käyttö päättyy 31.12.2022.

Sopimukset irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 31.12.2022.

Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimusten irtisanomisista perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 § 7.

Päätös tullut nähtäväksi 25.05.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Maarit Vajavaara, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 43309

maarit.vajavaara@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö

Liitteet (pdf)

1. ATJnet palvelusopimus 282145
Liitettä ei julkaista internetissä.
2. Integraatioalusta palveluna palvelusopimus 274720
Liitettä ei julkaista internetissä.
3. Facta väestötiedot kyselykanta palvelusopimus 26839
Liitettä ei julkaista internetissä.
4. ATJ Edustapalvelimien käyttöpalvelusopimus 280024
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.