Sopimuksen irtisanominen, ATJ-järjestemä sosiaali- ja terveystoimiala
ATJ sopimusten irtisanominen
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa liitteenä olevan ATJnet palvelusopimuksen N:o 282145, Integraatioalusta palveluna palvelusopimuksen 274720, Facta väestötiedot kyselykanta palvelusopimuksen n:o 26839 ja ATJ-edustapalvelimien käyttöpalvelusopimuksen n:o 280024 päättymään 31.12.2022.
Päätöksen perustelut
Sosiaalilautakunta ja sosiaali- ja terveyslautakunta ovat hankkineet seuraavat ATJ-tietojärjestelmää koskevat palvelut:
- ATJnet palvelu: Hankinta Sosiaali- ja terveyslautakunta 3.6.2014 (§ 249). ATJnet palvelusopimuksen N:o 282145 on allekirjoittanut sosiaali- ja terveysviraston tietohallinto- ja viestintäpalvelut -osaston osastopäällikkö 19.6.2014. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen S10244637 mukaisesti irtisanomisaika on kolme kuukautta
- ATJ Integraatioalustan palvelut: Hankinta Sosiaalilautakunta 19.10.2010 (§ 406). Integraatioalusta palveluna palvelusopimuksen 274720 on allekirjoittanut sosiaaliviraston tietohallintopäällikkö 21.12.2011. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen 274720-2 mukaisesti irtisanomisaika on kolme kuu-kautta
- Facta Kyselykantapalvelut: Hankinta Sosiaalilautakunta 19.10.2010 (§ 406). Facta väestötiedot kyselykanta palvelusopimuksen 26839 on allekirjoittanut sosiaaliviraston vs. tietohallintopäällikkö 9.7.2012. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja uusimman muutossopimuksen 10313655 mukaisesti irtisanomisaika on kuusi kuukautta
- ATJ-edustapalvelimien käyttöpalvelu: Hankinta Sosiaali- ja terveys-viraston tietohallinto- ja viestintäpalvelut -osaston osastopäällikkö 6.10.2014 (§ 51). Voimassa olevan sopimuksen 280024 on allekirjoittanut tietojärjestelmäpäällikkö 29.5.2016. Sopimus on toistaiseksi voimassa ja sopimuksen irtisanomisaika on kolme kuukautta.
ATJ-tietojärjestelmä on korvattu Apotti-tietojärjestelmällä asteittain vuonna 2021. ATJ on tällä hetkellä katselukäytössä; lisäksi joitakin liittymiä on vielä tuotantokäytössä vuoden loppuun. Järjestelmän koko käyttö päättyy 31.12.2022.
Sopimukset irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 31.12.2022.
Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimusten irtisanomisista perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 § 7.
Päätös tullut nähtäväksi 25.05.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Maarit Vajavaara, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 43309