Vuosaaren tukikohta, kokonaisurakan toteutus, 3 371 000,00 euroa

Ennen vuotta 2019 julkaistujen asioiden otsikkona näytetään päätöksen otsikko.
HEL 2016-014373
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 95

Vuosaaren tukikohta, kokonaisurakan toteutus, 3 371 000,00 euroa

Tekninen johtaja

Päätös

A
Kaupunkiympäristön toimialan Rakennukset ja yleiset alueet Tekninen johtaja päätti hyväksyä Vuosaaren tukikohta Staralle ja LIV:lle hankkeen 2. vaiheen toteutuksen kustannusarvioin 7.6.2018 (UKA) mukaisesti.

B
Kaupunkiympäristön toimialan Rakennukset ja yleiset alueet Tekninen johtaja päätti hyväksyä kokonaisurakasta saadun tarjouspyynnön mukaisen, Staran tarjouksen nro 18T016.1 / 25.5.2018 arvonlisäveroton kokonaishinta
3 371 000 euroa.

C
Kaupunkiympäristön toimialan Rakennukset ja yleiset alueet Tekninen johtaja päätti oikeuttaa Rakennetun ja yleiset alueet rakennuttaminen palvelun toimitilayksikön rakennuttamispäällikön ja toimitilayksikön yksikön päällikön allekirjoittamaan hankkeeseen kohdistuvan sopimuksen sekä toimitilayksikön yksikön päällikön allekirjoittamaan lisä- ja muutostyötilaukset sekä hankkeen vastuuhenkilön vastaanottamaan urakan.

D
Kaupunkiympäristön toimialan Rakennukset ja yleiset alueet Tekninen johtaja päätti Rakennetun ja yleiset alueet rakennuttaminen palvelun toimitilayksikön yksikön päällikön käyttämään urakoissa mahdollisesti esiintyviin muutostöihin sekä urakkasopimusten perusteella mahdollisesti syntyviin muihin lisävelvoitteisiin allekirjoitetun ja hyväksytyn urakkavaiheen kustannusarvion (7.6.2018 UKA) mukaiset varaukset.

Päätöksen perustelut

Staran ja liikuntaviraston Vuosaaren tukikohdan 16.12.2015 laadittu hankesuunnitelma on hyväksytty kaupunginvaltuustossa 11.5.2016 (123 §) siten, että hankkeen enimmäislaajuus on 8 996 brm² ja enimmäishinta on arvonlisäverottomana 20 500 000 euroa heinäkuun 2015 hintatasossa.

Hanke toteutetaan kahdessa vaiheessa. 1-vaiheen laajuus on 6 734 brm² ja rakennustöiden kustannukset arvonlisäverottomana 13 845 000 euroa. 2-vaiheen laajuus on 1 758 brm².

Vaihe 1 valmistuu elokuussa 2018.
Vaiheen 2 toteutuksesta Stara on antanut tarjouksen. Tarjouksessa noudatetaan RYA:n (kiinteistöviraston tilakeskuksen) ja Staran välillä sovittuja puitesopimuksen mukaisia menettelytapoja.

Vaiheen 2 työt aloitetaan heinäkuussa 2018, kun urakan tilaus on allekirjoitettu. Työt valmistuvat lokakuussa 2019. Toteutus on hankeaikataulusta myöhässä noin 10 kuukautta, vaiheen 1 käynnistymisen viiveestä aiheutuen.

Vaiheen 2 kohteena oleville toteutuksille on annettu rakennuslupa 54-1804-16-A / 4.10.2016.

Hankkeen rahoitus on talousarvion ja taloussuunnitelman rakentamisohjelmassa vuosina 2016 - 2021 vuosina 2016 - 2018 toteutettavana hankkeena.

Päätös tullut nähtäväksi 12.06.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Pöytäkirjan 95 § (Päätöskohdasta A-B).

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Pöytäkirjan 95 § (Päätöskohdasta C-D).

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §

Sulje

Lisätietojen antaja

Martti Pensamo, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 39512

martti.pensamo@hel.fi

Päättäjä

Jaakko Stauffer
tekninen johtaja