Sosiaali- ja terveystoimialan asiakasmaksujen maksutyöryhmän kokoonpano 1.10.2018 lukien
Sosiaali- ja terveystoimi, asiakasmaksujen maksutyöryhmän kokoonpano ja tehtävät 1.9.2017 lukien
Päätös
Toimialajohtaja päätti muuttaa päätöstään 19.1.2017 (§ 11) siten, että 1.9.2017 alkaen sosiaali- ja terveystoimen asiakasmaksujen maksutyöryhmään nimetään alla mainitut henkilöt ja työryhmän tehtäviä täydennetään päätöksen lopussa kuvatulla tavalla.
Maksutyöryhmän vakinaiset jäsenet:
Johanna Simpanen, puheenjohtaja
talouspäällikkö
Hallinto, Talous- ja suunnittelupalvelut, Talouden tuki
Anna-Maija Kääriäinen
asiakasmaksupäällikkö
Hallinto, Talous- ja suunnittelupalvelut, Asiakasmaksut
Harri Lehtonen
lakimies
Hallinto, Hallintopalvelut, Päätöksenteon tuki, Juridinen tuki
Taru Neiman
asumisen tuen päällikkö
Terveys- ja päihdepalvelut, Psykiatria- ja päihdepalvelut, Asumisen tuki
Anne Qvist
pohjoisen aikuissosiaalityön päällikkö
Perhe- ja sosiaalipalvelut, Nuorten palvelut ja aikuissosiaalityö, Pohjoisen aikuissosiaalityö
Tuulikki Siltari
arviointitoiminnan johtaja
Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut, Selvitys, arviointi ja sijoitus
Jonna Weckström
vammaisten sosiaalityön päällikkö
Perhe- ja sosiaalipalvelut, Vammaistyö, Vammaisten sosiaalityö
Minna Rehnstrand
asiakaspalveluvastaava
Hallinto, Talous- ja suunnittelupalvelut, Asiakasmaksut, Asiakasmaksut 2
Taru Ruuskanen
asiakaspalveluvastaava
Hallinto, Talous- ja suunnittelupalvelut, Asiakasmaksut, Asiakasmaksut 1
Pirkko Moberg
erityissuunnittelija
Hallinto, Talous- ja suunnittelupalvelut, Talouden tuki
Hanna-Leena Nuutinen, sihteeri
erityissuunnittelija
Hallinto, Talous- ja suunnittelupalvelut, Talouden tuki.
Vakinaisten jäsenten lisäksi palvelukokonaisuuksien edustajat osallistuvat maksutyöryhmän työskentelyyn ja kokouksiin heidän vastuualueitaan koskevien asioiden valmistelussa ja käsittelyssä.
Lisäksi Taloushallintopalvelua (Talpa) pyydetään nimeämään edustajansa, joka kutsutaan tarvittaessa maksutyöryhmän kokouksiin.
Maksutyöryhmän tehtävänä on:
- vahvistaa toimialan maksupolitiikan linjaukset niin, että ne luovat yhtenäisen pohjan maksukäytännöille
- koordinoida asiakasmaksuja ja niiden määrittelyperusteita toimialan sisällä niin, että ne muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden mm. eri palvelukokonaisuuksien tuottamien palvelujen osalta
- varmistaa osaltaan, että sosiaali- ja terveystoimialan asiakasmaksuja koskeva ohjeistus on ajan tasalla ottaen huomioon kaupungin sisäisten ohjeiden lisäksi lainsäädännössä sekä valtakunnallisissa ohjeissa, käytänteissä ja kehittämishankkeissa tapahtuvat muutokset (mm. asiakasmaksulain uudistus, kansallinen sote-uudistus, KATRE - Kansallisen tulorekisterin perustamishanke sekä Apotti-hanke)
- seurata toimialan asiakasmaksu-prosessien toteutumista
- osallistua toimialan asiakasmaksuja koskevien prosessien ja käytänteiden kehittämiseen tuoden siihen sisäisen informaation lisäksi myös tietoja pääkaupunkiseudun, metropolialueen, maakunnan ja kansallisen tason yhteistyökumppaneilta.
Päätöksen perustelut
Kesäkuun 2017 alussa toteutetun Helsingin kaupungin johtamisjärjestelmän uudistamisen ja siihen liittyneen sosiaali- ja terveystoimialan organisaatiouudistuksen seurauksena on tullut tarpeelliseksi päivittää asiakasmaksujen maksutyöryhmän kokoonpano ja tehtävät.
Päätös tullut nähtäväksi 19.09.2017
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Lisätietojen antaja
Hanna-Leena Nuutinen, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 42662