Rahoitusjohtajan päätös irtaimiston käsittelystä Helsingin kaupungilla
Päätös
Rahoitusjohtaja päätti antaa irtaimiston rekisteröinnin pysyväisohjeen liitteen 1 mukaisena 1.1.2018 alkaen. Samalla rahoitusjohtaja päätti kumota seuraavat ohjeet:
- Kaupunginjohtajan ohje 11.12.2001 liite 1
- Talpan ohje, irtaimiston rekisteröinti (20.9.2006)
Päätöksen perustelut
Kesäkuussa 2017 voimaan tulleen johtamisjärjestelmäuudistuksen vuoksi irtaimiston rekisteröintiohjeistus on uusittava.
Hallintosäännön 20 luvun 5§ määrää, että käyttöomaisuudesta on pidettävä käyttöomaisuuskirjanpitoa. Muusta kuin käyttöomaisuudeksi kirjattavasta irtaimesta omaisuudesta on pidettävä irtaimistorekisteriä. Irtaimisto on inventoitava vuosittain.
Hallintosäännön mukaan kaupunginhallitus, rahoitusjohtaja ja taloushallintopalveluliikelaitoksen toimitusjohtaja antavat tarkempia ohjeita kaupungin taloudenhoidosta.
Irtaimiston rekisteröinti ohjeistetaan tällä pysyväispäätöksellä tarkemmin.
Päätös tullut nähtäväksi 22.12.2017
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Lisätietojen antaja
Mari Rajantie, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 73043