Henkilörekisteriselosteiden hyväksyminen ja yhteyshenkilöiden nimeäminen

Ennen vuotta 2019 julkaistujen asioiden otsikkona näytetään päätöksen otsikko.
HEL 2018-004821
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 2
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Henkilörekisteriselosteiden hyväksyminen ja yhteyshenkilöiden nimeäminen

Hallintopäällikkö

Päätös

Hallintopäällikkö päätti hyväksyä rekisteriselosteet liitteiden mukaisesti sekä nimetä henkilörekistereiden yhteyshenkilöt seuraavasti:

Rekisteri / yhteyshenkilö

 
  • Materiaalihallinnon toiminnanohjaus / Materiaalipäällikkö (SA)
  • Operatiivisista yksiköistä saadun tilannekuvan tallennus / Tilannekuvasta vastaava palomestari (PN, JLd)
  • Operatiivisten henkilöresurssien suunnittelu / Henkilöresurssien suunnittelusta vastaava suunnittelija (NH)
  • Operatiivisen toiminnan virvepuheryhmät / Virvepuheryhmistä vastaava palomestari (PKn)
  • Palomiesten fyysisen työkyvyn seuranta / Fyysisen työkyvyn seurannasta vastaava asiantuntija (JKo, TRR)
  • Palotarkastustoiminnan johtaminen ja kehittäminen (Merlot ja ERP) / Valvontatoiminnan rekisteristä vastaava johtava palotarkastaja tai palotarkastaja (TM, RLn)
  • Pelastuskoulun hallinto / Pelastuskoulun rehtori (MW, LMi)
  • Riskianalyysi sekä tilasto- ja tutkimustoiminta / Tutkimuspäällikkö (HRe)
  • Varautumisen tehtävät / Pelastuslaissa säädetystä varautumisen tehtävien rekisteristä vastaava väestönsuojelusuunnittelija (JM)
  • Vesisukellus / Vesisukelluksesta vastaava palomestari (JT)
  • Ensihoitoyksiköiden turvakameroiden tallennus / Ensihoitopäällikkö (KP)

Rekistereistä ei saa luovuttaa tietoja ilman hallintopäällikön päätöstä pois lukien asianosaisen tiedonsaantioikeus ja viranomaisyhteistyö, joiden osalta yhteyshenkilö voi yksittäisessä asiassa päättää tietojen luovuttamisesta pelastuslaitoksen tietosuojaa koskevien ohjeiden mukaisesti.

Rekisterin yhteyshenkilö voi myöntää rekisteriin käyttöoikeuksia, mikäli se käyttötarkoitus huomioiden on tarpeellista. Rekisterin yhteyshenkilön on ylläpidettävät luetteloa voimassa olevista käyttöoikeuksista sekä huolehdittava käyttöoikeuksien poistamisesta käyttötarpeen lakattua. Käyttöoikeusluettelot on seulottava puolivuosittain.

Rekisterien tietoturvaratkaisuihin ei saa tehdä muutoksia ilman hallintopäällikön lupaa.

Päätöksen perustelut

Pelastuskomentaja on päättänyt (HEL 2018-004821), että hallintopäällikkö toimii pelastuslaitoksen henkilörekisterien vastuuhenkilönä.

Päätös tullut nähtäväksi 11.07.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Henri Nordenswan, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 30010

henri.nordenswan@hel.fi

Päättäjä

Henri Nordenswan
hallintopäällikkö