Tarvikkeiden hyllytyspalvelun hankinta

Ennen vuotta 2019 julkaistujen asioiden otsikkona näytetään päätöksen otsikko.
HEL 2018-008365
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 67

Tarvikkeiden hyllytyspalvelun hankinta

Toimitusjohtaja

Päätös

Toimitusjohtaja päätti poistaa päätöksensä 15.8.2018, 67 § ja tehdä asiassa uuden saman sisältöisen päätöksen, jossa perusteluja on tarkennettu seuraavasti:

Määräaikaan mennessä lopullisen tarjouksen lähetti Würth Oy.

Toimitusjohtaja päätti tilata HKL:n varikoiden hyllytyspalvelun Würth Oy:ltä yhteensä enintään 200.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin liikennelaitos -liikelaitos järjesti puitejärjestelynä tarjouskilpailun 40H15 Työkalut ja tarvikkeet HKL:n käyttöön tulevista työkaluista, kiinnitystarvikkeista, kemikaaleista ja muista materiaalitarvikkeista.

Liikennelaitos -liikelaitoksen johtokunta (johtokunnan päätös 171§, 13.10.2016) päätti oikeuttaa liikennelaitoksen tekemään puitesopimukset työkalujen ja tarvikkeiden tilaamisesta yhteensä enintään 2.400.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan sopimuskaudelle 1.12.2016 – 30.11.2020.

Työkaluja ja tarvikkeita tilataan sopimuskauden aikana halvin hinta huomioon ottaen toimittajalta, jolla on parhaat edellytykset toimeksiannon suorittamiseen tilaajan toiminnan tarpeiden ja aikataulun mukaisesti. Suuremmissa tavarahankinnoissa käytetään minikilpailutusta puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kesken.

Helsingin kaupungin liikenneliikelaitos järjesti hyllytyspalveluiden minikilpailutuksen 11H18 edellä mainittuun puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kesken. Minikilpailutus toteutettiin neuvottelumenettelynä.

Minikilpailutuksesta tiedottaminen:

Minikilpailutuksesta lähetettiin 20.2.2018 neuvottelukutsut seuraaville puitejärjestelyyn valituille toimittajille:

- Würth Oy
- Etra Oy
- PK-Työkalut Oy
- Elkris Oy
- TOOLS Finland Oy Tools Helsinki

Minikilpailutukseen ilmoittautuivat seuraavat toimittajat:

- Würth Oy
- Etra Oy

Neuvottelut ja alustavat tarjoukset:

Edellä mainittujen toimittajien kanssa käytiin ensimmäinen neuvottelukierros maaliskuussa 2018. Ensimmäisellä neuvottelukierroksella käsiteltiin hyllytyspalvelun toteutusta ja laajuutta.

HKL toimitti alustavan sitovan tarjouspyynnön toimittajille 9.5.2018.Tarjoajien tuli jättää alustavat sitovat tarjoukset 30.5.2018 mennessä.

Molemmat toimittajat jättivät alustavan sitovan tarjouksen määräaikaan 30.5.2018 mennessä.

Toinen neuvottelukierros pidettiin kesäkuussa 2018. Toisella neuvottelukierroksella käsiteltiin tarjoajien alustavat sitovat tarjoukset sekä täsmennettiin lopullista tarjouspyyntöä.

Lopullinen tarjouspyyntö:

Lopullisessa tarjouspyynnössä pyydettiin tarjoajalta hyllytettävien tuotteiden hinnat, ostojen kokonaissummaan perustuvat määräalennukset, yhden varastoautomaatin hinta sekä hinnasto kaikista tarjoajan tuotteista.

Tarjouspyynnön mukaisesti tarjousten vertailuperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus, joka suoritettiin edellä mainittujen pyydettyjen hintojen perusteella.

Lopulliset tarjoukset:

HKL lähetti lopullisen tarjouspyynnön toimittajille 4.7.2018. Toimittajille oli mahdollisuus esittää lisäkysymyksiä 23.7.2018 asti. Toimittajien tuli toimittaa lopulliset tarjoukset 30.7.2018 klo 12:00 mennessä.

Määräaikaan mennessä lopullisen tarjouksen lähetti Würth Oy.

Tarjouksen arviointi:

Würth Oy:n tarjous täytti tarjoukselle asetetut vähimmäisvaatimukset. Würth Oy:n tarjoamat hinnat ovat edullisemmat kuin puitesopimuksessa ja ne sisältävät ilman erillistä veloitusta hyllytyspalvelun sekä yhden varastoautomaatin.

Edellä mainitun perusteella Würth Oy:n tarjous on hyväksyttävällä tasolla.

Helsingin kaupungin liikenneliikelaitos tekee hankintasopimuksen kunnossapidon käyttämien tarvikkeiden hyllytyspalvelusta Würth Oy:n kanssa seuraavin ehdoin:

Sopimuskausi alkaa hankintasopimuksen allekirjoittamisesta ja päättyy 30.11.2020.

Würth Oy huolehtii HKL:n varikoiden hyllytyspisteiden tuotetäydennyksistä sovittujen tilausrajojen mukaisesti.

Hyllytyspalvelu, yksi varastoautomaatti sekä muut kustannukset (esim. logistiikkakustannukset, pientoimituskulut ja laskutuslisät) sisältyvät hyllytettävien tarvikkeiden hintoihin.

Päätös tullut nähtäväksi 17.08.2018

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta.

Sovellettava lainkohta: Laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 123 § ja 146 §

Sulje

Lisätietojen antaja

Jani Nummila, logistiikkasuunnittelija, puhelin: 09 310 34847

jani.nummila@hel.fi

Päättäjä

Ville Lehmuskoski
toimitusjohtaja
Rain Mutka
hallintopäällikkö