Irtaimiston käsittely Helsingin kaupungilla
Helsingin kaupungin toimialojen, virastojen ja liikelaitosten irtaimiston käsittely
Päätös
Rahoitusjohtaja päätti antaa irtaimiston rekisteröinnin pysyväisohjeen liitteen 1 mukaisena ja käyttöä vailla olevan irtaimiston ja käyttöomaisuuden käsittelyä koskevan ohjeen liitteen 2 mukaisena 1.3.2019 alkaen. Samalla rahoitusjohtaja päätti kumota aiemmin antamansa ohjeen irtaimiston käsittelystä (Rj 101/21.12.2017) liitteineen.
Päätöksen perustelut
Irtaimiston käsittelyä koskevaa oheistusta on täydennetty käyttöä vailla olevan irtaimiston ja käyttöomaisuuden käsittelyä koskevalla ohjeella.
Hallintosäännön 20 luvun 5 § määrää, että käyttöomaisuudesta on pidettävä käyttöomaisuuskirjanpitoa. Muusta kuin käyttöomaisuudeksi kirjattavasta irtaimesta omaisuudesta on pidettävä irtaimistorekisteriä. Irtaimisto on inventoitava vuosittain. Hallintosäännön mukaan kaupunginhallitus, rahoitusjohtaja ja taloushallintopalveluliikelaitoksen toimitusjohtaja antavat tarkempia ohjeita kaupungin taloudenhoidosta.
Päätös tullut nähtäväksi 20.02.2020
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Lisätietojen antaja
Mauno Rönkkö, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 46768