Irtaimiston käsittely Helsingin kaupungilla

HEL 2019-002231
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 10

Helsingin kaupungin toimialojen, virastojen ja liikelaitosten irtaimiston käsittely

Rahoitusjohtaja

Päätös

Rahoitusjohtaja päätti antaa irtaimiston rekisteröinnin pysyväisohjeen liitteen 1 mukaisena ja käyttöä vailla olevan irtaimiston ja käyttöomaisuuden käsittelyä koskevan ohjeen liitteen 2 mukaisena 1.3.2019 alkaen. Samalla rahoitusjohtaja päätti kumota aiemmin antamansa ohjeen irtaimiston käsittelystä (Rj 101/21.12.2017) liitteineen.

Päätöksen perustelut

Irtaimiston käsittelyä koskevaa oheistusta on täydennetty käyttöä vailla olevan irtaimiston ja käyttöomaisuuden käsittelyä koskevalla ohjeella.

Hallintosäännön 20 luvun 5 § määrää, että käyttöomaisuudesta on pidettävä käyttöomaisuuskirjanpitoa. Muusta kuin käyttöomaisuudeksi kirjattavasta irtaimesta omaisuudesta on pidettävä irtaimistorekisteriä. Irtaimisto on inventoitava vuosittain. Hallintosäännön mukaan kaupunginhallitus, rahoitusjohtaja ja taloushallintopalveluliikelaitoksen toimitusjohtaja antavat tarkempia ohjeita kaupungin taloudenhoidosta.

Päätös tullut nähtäväksi 20.02.2020

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §

Sulje

Lisätietojen antaja

Mauno Rönkkö, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 46768

mauno.ronkko@hel.fi

Päättäjä

Tuula Saxholm
rahoitusjohtaja
Matti Malinen
talousarviopäällikkö