Hankinta, HKL:n hallinnoimien rautatieasemien ulkoalueiden puhtaanapito, optiokausi

HEL 2019-009592
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 107

HKL:n hallinnoimien rautatieasemien ulkoalueiden puhtaanapidon hankinta toiselle optiokaudelle

Toimitusjohtaja

Päätös

Toimitusjohtaja päätti tilata HKL:n hallinnoimien rautatieasemien (Pohjois-Haaga, Kannelmäki ja Malminkartano) ulkoalueiden puhtaanapitotyöt toiselle optiokaudelle 1.11.2020 -31.10.2021 Rata ja Talohuolto RTH Oy:ltä yhteensä enintään 140.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätöksen perustelut

Päätös perustuu tarjouskilpailuun 51H/17, jossa Rata ja Talohuolto RTH Oy oli ainoa tarjoaja. Tarjouskilpailun vertailuperusteena oli halvin hinta. Halvimman hinnan perusteluna oli laadun huomioiminen vähimmäis- ja soveltuvuusvaatimuksissa. Rata ja Talohuolto RTH Oy:n tarjous oli tarjouspyynnön mukainen ja se täytti HKL:n tarjoajille ja tarjouksille asetetut vaatimukset. Lisäksi HKL arvioi tarjottujen hintojen vastaavan yleistä markkinatasoa.

Tarjouspyyntöön sisältyi kaksi optiokautta kausille 1.11.2019 – 31.10.2020 sekä 1.11.2020 – 31.10.2021 siten, että HKL päättää optioiden käyttämisestä erikseen.

Toisen optiokauden hyödyntäminen on HKL:n kannalta tarkoituksenmukaista. HKL on ollut tyytyväinen palvelun laatuun ja yhteistyöhön Rata ja Talohuolto RTH Oy:n kanssa. Uusi sopimus kilpailutetaan kevään 2021 aikana.

Edelliset päätökset:

Yksikön johtajan päätös 34 §, 8.11.2017: Yksikön johtaja päätti tilata HKL:n hallinnoimien rautatieasemien (Pohjois-Haaga, Kannelmäki ja Malminkartano) ulkoalueiden puhtaanapitotyöt sopimuskaudelle 1.11.2017 -31.10.2019 Rata ja Talohuolto RTH Oy:ltä tarjouksen 51H/17 30.10.2017 mukaisesti yhteensä enintään 202.500,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Toimitusjohtajan päätös 126 §, 12.9.2019: Toimitusjohtaja päätti tilata HKL:n hallinnoimien rautatieasemien (Pohjois- Haaga, Kannelmäki ja Malminkartano) ulkoalueiden puhtaanapitotyöt optiokaudelle 1.11.2019 -31.10.2020 Rata ja Talohuolto RTH Oy:ltä yhteensä enintään 140.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Tämän päätöksen jälkeen hankinnan kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 482.500,00 euroa (alv 0 %).

Päätös tullut nähtäväksi 28.08.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Petri Lehtinen, tekninen isännöitsijä, puhelin: 09 310 21951

petri.lehtinen@hel.fi

Päättäjä

Ville Lehmuskoski
toimitusjohtaja
Anna Lonka
lakimies