Virkasuhteen täyttäminen, pelastuslaitos, ensihoito, ensihoitomestarin virka, työavain PEL 01-1-19
Virkasuhteen täyttäminen, pelastuslaitos, ensihoito, ensihoitomestarin virka, työavain PEL 01-1-19
Päätös
Hallintopäällikkö päätti valita ensihoitomestarin virkaan (vakanssi 018569) 1.12.2019 alkaen
**********
ja 1.2.2020 alkaen vakanssille 018514
**********
Valinnat ovat ehdollisia, kunnes valitut ovat toimittaneet lääkärintodistuksen siitä, että ovat terveydellisesti kykeneviä hoitamaan virkaa.
Päätös tiedoksi oikaisuvaatimusohjeineen kaikille virkaan hakeneille sekä henkilöstötiimille.
Päätöksen perustelut
Ensihoitomestarin viran kelpoisuusvaatimuksena on ensihoitaja AMK tai vastaava terveydenhuollon ammattitutkinto, suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito, C1-luokan ajokortti ja tartuntatautilain 48 §:n mukainen rokotussuoja, HYKS hoitotasoisen ensihoitotyön koulutus- ja osaamisvaatimusten täyttyminen, riittävä ensihoitotyön ja terveydenhuollon työkokemus, johtamiskoulutusta (ensihoitotyön johtamiskoulutus ja/tai muu johtamiskoulutus) ja työkokemusta esimiestehtävistä.
Virkoihin haki määräaikaan mennessä 35 hakijaa, joista 17 täytti kelpoisuusvaatimukset. Hakemusten perusteella haastatteluihin kutsuttiin seitsemän hakijaa.
Työkokemuksen, osaamisen, haastatteluiden ja soveltuvuusarviointien perusteella valintaryhmä piti valittuja henkilöitä kokonaisuutena arvioiden virkaan soveltuvimpina.
Pelastuslaitoksen toimintasäännön 9 luvun mukaan hallintopäällikkö päättää ensihoitomestarin virkaan ottamisesta.
Päätös tullut nähtäväksi 07.11.2019
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Henri Nordenswan, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 30010