Virkanimikkeiden muuttaminen, viestintäpäällikkö, vanhempi opettaja, kalustomestari ja ylipalomestari, pelastuslaitos

HEL 2019-010124
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 41
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Virkanimikkeiden muuttaminen, viestiliikennepäällikkö, vanhempi opettaja, kalustomestari ja ylipalomies, pelastuslaitos

Pelastuskomentaja

Päätös

Pelastuskomentaja päätti muuttaa pelastuslaitoksen virkanimikkeitä 1.12.2019 alkaen seuraavasti:

Vakanssi
Nro
Nykyinen nimikeUusi nimike
17908
YlipalomiesPalomies
17989
YlipalomiesPalomies
17885
YlipalomiesPalomies
17977
YlipalomiesPalomies
18404
ViestiliikennepäällikköPalotarkastaja
18178
Vanhempi opettajaPalotarkastaja
18479
KalustomestariPalotarkastaja
 

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin hallintosäännön mukaan pelastuskomentaja päättää viran nimikkeen muuttamisesta (hallintosäännön 16 luvun 12 §:n 2 momentin 10 kohta).

Vakanssit ovat avoimia ja ne tarvitaan resurssien lisäämiseksi pelastustoimen palvelutuotantoon. Muutettavien vakanssien täyttämiseen palomiehillä ja palotarkastajilla on varauduttu vuoden 2020 talousarviossa. Pelastuslautakunnan aikaisemmin vahvistaman päätöksen mukaisesti ylipalomiesten virat muutetaan luonnollisen poistuman kautta palomiehen viroiksi (katso asia HEL 2018-011335).

Päätös tiedoksi HR-tiimille.

Päätös tullut nähtäväksi 12.11.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Henri Nordenswan, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 30010

henri.nordenswan@hel.fi

Päättäjä

Jani Pitkänen
pelastuskomentaja