Hankinta, kiinteistöissä suoritettavat metallityöt, Liikenneliikelaitos HKL

HEL 2019-011050
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 28

Vallilan varikon C101-hallin tilojen uudelleen organisointi- hankkeen metallitöiden tilauksen korottaminen

Toimitusjohtaja

Päätös

Toimitusjohtaja päätti tilata Penora Oy:ltä Vallilan varikon C101-hallin uudelleen organisointi- hankkeen teräsrakennetyöt yhteensä enintään 7.200,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan hinta-arvion 1.3.2021 mukaisesti.

Päätöksen perustelut

HKL on rakennuttanut Vallilan hallin C101 raiteille 5-6 huoltopaikan Artic-vaunukalustoa varten. Tällä hankinnalla on tehty mm. olemassa olevien putkistojen peltikotelointeja ja huoltopaikan turvallisuuteen liittyviä teräsrakennetöitä, joiden toimitussisältö on muuttunut hankkeen toteutuksen edetessä.

Hankinta perustuu HKL:n kilpailuttamaan puitejärjestelyyn 42H19, Metallitöiden puitejärjestely (Johtokunnan päätös 197 §, 21.11.2019).

Penora Oy on metallitöiden puitesopimuksen ensimmäiseksi sijoittunut toimittaja, jolta tilataan ensisijaisesti puitesopimuksen aikana tehtävät työt (pl. minikilpailutetut hankinnat).

Kyse on erityisalojen hankintalaki 1398/2016 45 § mukaisesta puitejärjestelystä.

Aikaisemmat päätökset:

Toimitusjohtajan päätös 101 §, 1.7.2020: 309.650,00 euroa (alv 0 %).

Tämän päätöksen jälkeen hankinnan kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 316.859,00 euroa (alv 0 %).

Päätös tullut nähtäväksi 05.03.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Ari Rantamaa, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 27787

ari.rantamaa@hel.fi

Päättäjä

Ville Lehmuskoski
toimitusjohtaja
Miika Tetri