Yksikön nimen muutos 1.1.2020, viestintäpalvelut, sosiaali- ja terveystoimiala
Sosiaali- ja terveystoimialan viestintäpalvelujen nimen muuttaminen 1.1.2020 alkaen
Päätös
Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti, että sosiaali- ja terveystoimialan hallinnon viestintäpalvelut -palvelun nimi on 1.1.2020 alkaen viestintäpalvelut ja osallisuus.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Sosiaali- ja terveystoimialan voimassa olevan toimintasäännön kohdan 6.2 mukaan toimialan hallinto toimii jakaantuneena seitsemään palveluun, jotka ovat: 1. hallintopalvelut, 2. talous- ja suunnittelupalvelut, 3. henkilöstö- ja kehittämispalvelut, 4. tietohallintopalvelut, 5. viestintäpalvelut, 6. hankintapalvelut ja 7. tukipalvelut.
Toimintasäännön kohdan 6.2.5 mukaan Viestintäpalvelujen tehtävänä on toimialan viestinnän johtaminen ja kehittäminen, toimialan keskitetty sisäinen ja ulkoinen viestintä, mediasuhteet ja sidosryhmäviestintä, valmistelu- ja päätösviestintä, henkilöstön viestintävalmennus sekä viestintämateriaalin tuottaminen. Palvelu vastaa myös asiakaskokemuksen ja osallisuuden kehittämisestä, seurannasta ja raportoinnista, asiakaspalautteiden hallinnoinnista sekä asiamiestoiminnasta. Palvelua johtaa viestintäpäällikkö, joka toimii esimiehenä viestinnän henkilöstölle ja palveluun kuuluvan osallisuus ja vuorovaikutus -alayksikön esimiehelle.
Viestintäpalvelujen organisaatiota ollaan muuttamassa 1.1.2020 alkaen siten, että edellä mainittu osallisuus ja vuorovaikutus -alayksikkö muuttuu yksiköksi ja palveluun perustetaan toinen uusi yksikkö, jonka nimi on viestintä. Kummallakin yksiköllä tulee olemaan oma päällikkö. Toimialajohtaja päättää palvelun alaisista yksiköistä ja niiden esimiehistä hyväksyessään 1.1.2020 voimaan tulevan sosiaali- ja terveystoimialan toimintasäännön.
Palvelun nykyinen nimi viestintäpalvelut kuvaa palvelun tehtäviä vain osittain. Nimestä ei käy ilmi, että palvelu vastaa myös toimialan kannalta keskeisistä asiakaskokemukseen ja osallisuuteen liittyvistä tehtävistä. Tästä syystä palvelun uudeksi nimeksi esitetään 1.1.2020 alkaen viestintäpalvelut ja osallisuus. Edellä mainittu organisaatiomuutos tukee myös palvelun eri tehtävien selkeyttämistä.
Nimenmuutosta puoltaa myös Helsingin kaupunkistrategia, jossa korostetaan, että kaupungin toimivuus rakentuu muiden muassa avoimelle osallistavalle toimintatavalle. Palvelun uusi nimi tekee osallisuuden näkyväksi sosiaali- ja terveystoimialan organisaatiossa.
Helsingin kaupungin hallintosäännön luvun 10 1 §:n 2 kohdan mukaan, ellei toimivallasta ole muutoin säädetty tai määrätty, toimialalautakunta päättää toimialan palvelukokonaisuutta seuraavan tason organisaatiosta. Tästä syystä viestintäpalvelujen nimenmuutos tuodaan sosiaali- ja terveyslautakunnan päätettäväksi.
Päätös tullut nähtäväksi 18.12.2019
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Esittelijä
Lisätietojen antaja
Tiina Mäki, hallintojohtaja, puhelin: 09 310 52483