Liukuvan työaikajärjestelmän irtisanominen, Työterveysliikelaitos

HEL 2020-013019
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 14

Helsingin kaupungin työterveysliikelaitoksen liukuvan työajan järjestelmän irtisanominen

Toimitusjohtaja

Päätös

Toimitusjohtaja päätti irtisanoa Työterveysliikelaitoksen liukuvan työajan järjestelmän alla nimettyjen ammattiryhmien osalta:

• kaikki hoitajat
• Kaikki lääkärit
• kuntoutussuunnittelijat
• työterveyspsykologit
• työfysioterapeutit
• vastaanoton henkilöstö
• laboratorion henkilöstö (pois lukien esihenkilö)
• ICT-henkilöstö

Liukuvan työajan järjestelmä säilyy edelleen hallintohenkilöstöllä (pois lukien ICT) ja esihenkilöillä.

Päätöksen perustelut

Työterveysliikelaitoksessa käytössä oleva liukuvan työajan järjestelmä ei enää vastaa asiakkaiden palvelutarpeita eikä kaupungin strategisia tavoitteita palveluiden saatavuuden parantamisesta.

Työnantaja voi ottaa käyttöön toiminnan kannalta tarkoituksen mukaisen liukuvan työajan järjestelmän työaikaluvun 7 §:n mukaisessa yleistyöajassa ja 8 §:n mukaisessa toimistotyöajassa. Työnantaja voi myös lakkauttaa järjestelmän kokonaan tai osittain (KVTES 31§ 2 mom).

Työterveysliikelaitoksessa on asiaa käsitelty yhteistoiminnassa seuraavasti:

• Henkilöstötoimikunta 8.9.20
• Henkilöstötoimikunta 29.10.20
• Yhteistoimintakokous 10.11.20 (KVTES)
• Yhteistoimintakokous 20.11.20 (LS)
• Henkilöstötoimikunta 26.11.20

Päätös tullut nähtäväksi 30.11.2020

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §

Sulje

Lisätietojen antaja

Katariina Niemelä, hallintopäällikkö, puhelin: +358931054082

katariina.niemela@hel.fi

Päättäjä

Tiina Pohjonen
toimitusjohtaja