Liukuvan työaikajärjestelmän irtisanominen, Työterveysliikelaitos
Helsingin kaupungin työterveysliikelaitoksen liukuvan työajan järjestelmän irtisanominen
Päätös
Toimitusjohtaja päätti irtisanoa Työterveysliikelaitoksen liukuvan työajan järjestelmän alla nimettyjen ammattiryhmien osalta:
• kaikki hoitajat
• Kaikki lääkärit
• kuntoutussuunnittelijat
• työterveyspsykologit
• työfysioterapeutit
• vastaanoton henkilöstö
• laboratorion henkilöstö (pois lukien esihenkilö)
• ICT-henkilöstö
Liukuvan työajan järjestelmä säilyy edelleen hallintohenkilöstöllä (pois lukien ICT) ja esihenkilöillä.
Päätöksen perustelut
Työterveysliikelaitoksessa käytössä oleva liukuvan työajan järjestelmä ei enää vastaa asiakkaiden palvelutarpeita eikä kaupungin strategisia tavoitteita palveluiden saatavuuden parantamisesta.
Työnantaja voi ottaa käyttöön toiminnan kannalta tarkoituksen mukaisen liukuvan työajan järjestelmän työaikaluvun 7 §:n mukaisessa yleistyöajassa ja 8 §:n mukaisessa toimistotyöajassa. Työnantaja voi myös lakkauttaa järjestelmän kokonaan tai osittain (KVTES 31§ 2 mom).
Työterveysliikelaitoksessa on asiaa käsitelty yhteistoiminnassa seuraavasti:
• Henkilöstötoimikunta 8.9.20
• Henkilöstötoimikunta 29.10.20
• Yhteistoimintakokous 10.11.20 (KVTES)
• Yhteistoimintakokous 20.11.20 (LS)
• Henkilöstötoimikunta 26.11.20
Päätös tullut nähtäväksi 30.11.2020
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Lisätietojen antaja
Katariina Niemelä, hallintopäällikkö, puhelin: +358931054082