Hankinta, liikennevalokojeet, kaupunkiympäristön toimiala

HEL 2021-005674
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 4

Liikennevalokojeiden hankinta 2021-1

Yksikön päällikkö

Päätös

Kaupunkitekniikka yksikön yksikönpäällikkö päätti tehdä sopimukset liikennevalojen ohjauskojeiden hankinnasta seuraavasti:

Swarco Finland Oy:n kanssa tehdään sopimus kohteiden 1 – 14, 19 – 21, 24 - 26 sekä varakojeet 3 – 5 toimittamisesta

Dynniq Finland Oy:n kanssa tehdään sopimus kohteiden 15 - 18, 22, 23, 27, 28 sekä varakojeet 1 ja 2 toimittamisesta

Hankinnan kokonaishinta on 336 960,00 euroa (alv 0 %).

Päätöksen perustelut

Hankinnan kohde ja hankintamenettely

Hankinta on toteutettu hankintalain mukaisella avoimella menettelyllä, jossa kaikki halukkaat toimittajat voivat tehdä tarjouksen. Kyseessä on EU-kynnysarvon ylittävä tavarahankinta, joka sisältää yhteensä 33 kpl liikennevalojen ohjauskojetta, joista 5 on varakojetta seuraavasti:

Kohteet 1 – 14, 19 – 21, 24 - 26 sekä varakojeet 3 – 5 pitää pystyä liittämään Omnivue liikennevalojen ohjausjärjestelmään

Kohteet 15 - 18, 22, 23, 27, 28 sekä varakojeet 1 ja 2 pitää pystyä liittämään Omnia liikennevalojen ohjausjärjestelmään

Hankinnasta on jätetty avoimeen hankintamenettelyyn perustuva EU-hankintailmoitus 17.3.2021 sähköisessä tietokannassa www.hankintailmoitukset.fi.

Saadut tarjoukset

Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 12.4.2021 klo 12. Tarjoukset avattiin tarjousten jättämiselle varatun ajan päätyttyä. Tarjousten avaamisesta on laadittu pöytäkirja.

Tarjouksen jättivät määräaikaan mennessä seuraavat tarjoajat:

Dynniq Finland Oy, kohteet 15 - 18, 22, 23, 27, 28 sekä varakojeet 1 ja 2

Swarco Finland Oy, kaikki kohteet

Tarjoajien soveltuvuuden arviointi

Molemmat tarjoajat täyttävät tarjoajille asetetut soveltuvuusvaatimukset ja tarjoukset ovat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjouksen sai jättää yhdestä tai useammasta tarjouskohteesta. Valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus, jota vertailtiin kohteiden 15 - 18, 22, 23, 27, 28 sekä varakojeet 1 ja 2 osalta.

Kohteiden 1 – 14, 19 – 21, 24 - 26 sekä varakojeet 3 – 5 osalta Swarco Finland Oy oli ainoa tarjoaja.

Päätös tullut nähtäväksi 11.05.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Timo Karjalainen, tiimipäällikkö, puhelin: 09 310 39552

timo.karjalainen2@hel.fi

Päättäjä

Olli Markkanen
yksikön päällikkö

Liitteet (pdf)

1. Tarjousvertailu

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.