Rakennuksen purku, Päiväkoti Naava
Lpk Naavan purkaminen
Päätös
Tekninen johtaja päätti hyväksyä Lpk Naavan purkamisen osoitteessa Jakomäenpolku 5, 00770 HKI, kiinteistötunnus 91-41-200-17.
Päätöksen perustelut
Lpk Naava on rakennettu vuonna 1979. Rakennus on ollut aikaisemmin kaskon käytössä. Toiminta on siirretty pois rakennuksista 2020 ja rakennus on ollut sen jälkeen tyhjillään. Rakennuksen laajuus on 828 brm². Rakennus on ollut alkuperäisessä kunnossaan ja teknisesti käyttöikänsä päässä. Rakennus on käytöstä poistumisen jälkeen ollut ilkivallan kohteena ja tämän vuoksi rakennuksen purkaminen pyritään suorittamaan mahdollisimman nopeasti syksyn 2021 aikana. Alueelle on tehty asemakaavamuutos. Kaavamuutoksessa tontti on merkitty asuinkerrostalojen korttelialueeksi ja varattu ensisijaisesti vanhusten asuntoja varten.
Kustannukset
Lpk Naavan purkuhankkeen urakkavaiheen (UKA 16.8.2021) kokonaiskustannukset ovat kustannustasossa 5/2021 arvonlisäverottomina yhteensä 200 000 euroa. Purkutyön suorittaa Stara.
Rahoitus
Hanke toteutetaan esirakentamishankkeena ja rahoitetaan talousarvion alakohdasta 8 01 03 01, Muu esirakentaminen, alueiden käyttöönotto ja tonttien rakentamiskelpoiseksi saattaminen, kaupunkiympäristölautakunnan käytettäväksi.
Aikataulu
Purkutyö on suunniteltu aloitettavaksi 9 kk/2021 ja valmistuvaksi 12 kk/2021.
Päätös tullut nähtäväksi 31.08.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Jarmo Metsälä, projektipäällikkö, puhelin: 09 31038703