Vuokraus, toimistotila, Meilahti, TILT Biotherapeutics Oy

HEL 2021-011677
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 215
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Vuokraus, toimistotila, Haartmaninkatu 8, TILT Biotherapeutics Oy

Tiimipäällikkö

Päätös

Yritysvuokrauksen tiimipäällikkö päätti vuokrata TILT Biotherapeutics Oy:lle osoitteessa Haartmaninkatu 8, 00290 Helsinki, sijaitsevan 109 neliömetrin suuruisen toimistotilan.

Tilat vuokrataan toistaiseksi voimassaolevalla vuokrasopimuksella siten, että hallinta tilaan alkaa 15.11.2021 ja vuokranmaksu 1.12.2021 lukien. Kuukausivuokra on 2 725,00€ (25 €/m²) + alv 24%.

Vuokraan sisältyy lämmitys, vesi, sähkö, kiinteistönhoito ja -kunnossapito, siivous, vahtimestaripalvelut, normaali yhdyskuntahuolto, oikeus käyttää rakennuksen yleisiä tiloja, mm. kerroksen keittiö- ja taukotiloja.

Uusi vuokrasopimus osapuolten välille syntyy vuokrasopimuksen allekirjoituksella ja sillä ehdolla, ettei tätä päätöstä oteta ylemmän toimielimen käsiteltäväksi kuntalain 51 §:ssä tarkoitetulla tavalla. Muilta osin vuokrasopimus solmitaan noudattaen Yritystilat-yksikön liikehuoneiston vuokrasopimuksen mukaisia ehtoja.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupunki omistaa osoitteessa Haartmaninkatu 8, 00290 Helsinki sijaitsevat tuotanto/tutkimustilat, joista TILT Biotherapeutics Oy on tarjoutunut vuokraamaan noin 109 neliömetriä tilaa toimistokäyttöön.

Vuokratarjouksen hyväksymiselle ei ole tiedossa olevia esteitä.

Päätös tullut nähtäväksi 02.11.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Kirsi Salonen, vuokraneuvottelija, puhelin: 09 310 40373

kirsi.salonen@hel.fi

Päättäjä

Susanne Leppänen
tiimipäällikkö