Hankinta, Bentley SelectService- ja Optram -ohjelmistojen lisenssien tilaaminen vuosille 2021-2022, Liikenneliikelaitos

HEL 2021-014521
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 131

Bentley SelectService ja Optram -ohjelmistojen lisenssien tilaaminen

Toimitusjohtaja

Päätös

Vt. toimitusjohtaja päätti tilata Bentley Ltd:ltä Enterprise License Subscription (ELS) -lisenssit ajalle 1.1.2021-31.12.2022 yhteensä enintään 142.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin hankintajohtaja on päättänyt Bentleyn ohjelmistojen lisenssiylläpidon hankinnasta vuosille 2021 (18.12.2020, 218 §) ja 2022 (17.12.2021, 82 §) Helsingin kaupungin toimialojen, liikelaitosten ja osakeyhtiöiden käyttöön.

Kaupungin sisäisen kustannusjaon mukaan HKL:n osuus Enterprise License Subscription (ELS) -lisenssikustannuksista on 71.000,00 euroa (alv 0%) kumpanakin vuonna. Kustannusjako perustuu lisenssien määrään.

Ainoastaan Bentley Ltd pystyy tuottamaan ohjelmistoilleen lisenssiylläpidon. Lisenssien ylläpitosopimus on edellytys lisenssien kautta käytettävien tuotteiden käyttöoikeudelle.

Aiemmat päätökset:
Yksikön johtaja 27 §, 6.3.2020, 33.772,37 (alv 0%)
Yksikön johtaja 5 §, 13.1.2014 154.342,01 eur (alv 0%)

Tämän päätöksen jälkeen HKL on tilannut Bentley Ltd:ltä Bentley SelectService- ja Optram -ohjelmistojen lisenssejä yhteensä enintään 330.114,38 eurolla (alv 0%).

Päätös tullut nähtäväksi 03.01.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Jari Jokiniemi, IT-päällikkö, puhelin: 09 310 34777

jari.jokiniemi@hel.fi

Päättäjä

Petri Lumijärvi
vt. toimitusjohtaja
Miika Tetri
lakimies