Hankinta, matkakorttiverkon tietoliikennepalveluiden tilaaminen vuosille 2022-2024, Liikenneliikelaitos

HEL 2022-000011
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 9

Matkakorttiverkon tietoliikennepalveluiden tilaaminen vuodelle 2022

Toimitusjohtaja

Päätös

Vt. toimitusjohtaja päätti tilata Elisa Oyj:ltä matkakorttijärjestelmien tietoliikennepalveluita asemilla ja terminaaleissa sijaitseville laitteille vuodelle 2022 yhteensä enintään 20.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätöksen perustelut

Hankinta perustuu Helsingin kaupungin hankintakeskuksen ja Elisa Oyj:n välillä tehtyyn puitesopimukseen Helsingin kaupungin hallinnon lähiverkkojen valvonnasta ja hallinnasta (sopimusnumero 200600140/3.5.2007). Helsingin kaupungin hankintakeskus on päättänyt 17.4.2012 puitesopimuksen jatkamisesta Elisa Oyj:n kanssa toistaiseksi kuitenkin enintään siihen asti, että kilpailutuksen perusteella on tehty uusi sopimus.

Talous- ja suunnittelukeskuksen rahoitusjohtaja on tehnyt 16.12.2010 päätöksen (175 §) "Helnet tietoliikenneverkon valokaapeleiden ja kuitujen vuokrausta ja ylläpitoa koskevat sopimukset". Päätös koskee kaupungin tietoteknisen Helnet-tietoliikenneverkon valokuitujen vuokrausta ja Helnet-tietoliikenneverkon ylläpitoa ja kunnossapitoa. Helnet-verkon valokaapelit ja –kuidut ovat eräitä kaupungin omistamia kaapeleita lukuun ottamatta Elisa Oyj:n omistamia.

Matkakorttiverkon tietoliikenneyhteyksien järjestämisestä on sopimus HKL:n ja palvelun tarvitsijan Helsingin seudun liikenne –kuntayhtymän kanssa. Teknisesti on tarkoituksenmukaista, että HKL:n tiloissa olevien ja niihin muuten läheisesti kytkeytyvien Helsingin seudun liikenne –kuntayhtymän hallinnoimien lippuautomaattien tietoliikenneyhteydet toimitetaan samalla teknisellä järjestelmällä, jolla HKL:n hallinnon verkon yhteydet on järjestetty.

Aiemmat tilaukset ja päätökset:

Toimitusjohtaja 117 §, 07.12.2018, 50.000,00 eur (alv 0%)
Vs. toimitusjohtaja 14§, 30.6.2017 40.000,00 eur (alv 0%)
Hallintojohtaja 22 §, 17.12.2015 40.000,00 eur (alv 0%)
Hallintojohtaja 3 §, 8.4.2013 40.000,00 eur (alv 0%)
4100018274, 25.01.2012 10.880,00 eur (alv 0%)
4100017588, 03.06.2011 6.528,00 eur (alv 0%)
4100016132, 22.01.2010 10.006,00 eur (alv 0%)

Tämän päätöksen jälkeen HKL:n matkakorttiverkon tietoliikennepalveluita on tilattu Elisa Oyj:ltä vuosien 2010-2022 aikana yhteensä 217.414,00 eurolla (alv 0 %).

Päätös tullut nähtäväksi 17.01.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Jari Jokiniemi, it-päällikkö, puhelin: 09 310 34777

jari.jokiniemi@hel.fi

Päättäjä

Petri Lumijärvi
vt. toimitusjohtaja
Miika Tetri
lakimies