Hankinta, rakennusurakan lisätyöt, Ruoholahden sähkönsyöttöasema
Ruoholahden sähkönsyöttöasema: rakennusurakan lisätöiden tilaaminen
Päätös
Vs. toimitusjohtaja päätti tilata E. M. Pekkinen Oy:ltä Oy:ltä Ruoholahden metron sähkönsyöttöaseman rakennusurakan lisä- ja muutostöitä yhteensä enintään 23.417,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
Lisä- ja muutostyöt ovat tarjouspyyntöasiakirjoihin tulleita täydennyksiä sekä urakan edetessä ilmenneitä alkuperäiseen kokonaisuuteen kuulumattomia töitä, joiden toteuttaminen peruskorjauksen yhteydessä on perusteltua ja osin välttämätöntä.
Lisä- ja muutostyöt:
16 Teräsrakenteiden suunnitelmamuutokset 5.250,00 euroa
17 Nostin ja vinssi asennettuna 7.533,00 euroa
18 Raitisilmapiipun eristyksen korotus 2.164,00 euroa
19A Varausmuutokset 3.584,00 euroa
20A Ajotunnelin tasaus 2.152,00 euroa
21 Palo-ovien lisätiivistys 1.208,00 euroa
22 Huoltotason aputyöt 1.062,00 euroa
23A Muuntajatilan kiskomuutos 464,00 euroa
Aikaisemmat tilaukset ja päätökset:
HKL johtokunta on oikeuttanut hankintapäätöksellä §30, 6.3.2020 HKL:n tarvittaessa tekemään urakkaan liittyviä lisä- ja muutostyötilauksia yhteensä enintään 346.028,40 euron (alv 0 %) arvosta.
Projektipäällikkövaltuuksin tilatut rakennusurakan lisä- ja muutostyöt tilausnumerolla 46000155517, 24.2.2020: 56.849,71 euroa (alv 0 %).
Tämän päätöksen jälkeen rakennusurakan kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 1.586.266,71 euroa (alv 0 %) ja HKL:n johtokunnan myöntämää lisätyövaltuutta on jäljellä 265.761,69 euroa (alv 0%).
Päätös tullut nähtäväksi 17.01.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Lasse Rosenholm, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 35783
Elina Laisi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 38195