Vuokraus, kerhotila, Sorolantie 2, Partiolippukunta Helsingfors KFUK/M Scouter rf

HEL 2022-000878
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 24
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Vuokraus, Sorolantie 2, kerhotila, Partiolippukunta Helsingfors KFUK/M Scouter rf.

Tiimipäällikkö

Päätös

Yritysvuokrauksen tiimipäällikkö päällikkö päätti vuokrata osoitteessa Sorolantie 2, 00420 Helsinki, sijaitsevan noin 93 m²:n suuruisen entisen vahtimestarin asunnon, kerhotilaksi Partiolippukunta Helsingfors KFUK/M Scouter rf.

Tila vuokrataan toistaiseksi voimassaolevalla vuokrasopimuksella 15.2.2022 lukien. Kuukausivuokra on 500 euroa (5,38 €/m²). Vuokraan lisäksi peritään sähkö- ja vesimaksu, joka sopimuksen tekohetkellä on 0,20 €/m²/kk, eli yhteensä 18,60 euroa kuukaudessa. Vuokrasopimus tehdään verottomana.

Uusi vuokrasopimus osapuolten välille syntyy vuokrasopimuksen allekirjoituksella ja sillä ehdolla, ettei tätä päätöstä oteta ylemmän toimielimen käsiteltäväksi kuntalain 51 §:ssä tarkoitetulla tavalla. Yritystilat-yksikön tavanomaisia liikehuoneiston vuokrasopimuksen mukaisia ehtoja.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupunki omistaa kohteen Hoplaxskolan/Sorolantie 2. Alueella oleva entinen vahtimestarin asunto, joka on toiminut esikoululaisten väistötilana, on vapautunut syksyllä 2021. Koululla ei ole käyttöä rakennukselle. Partiolippukunta Helsingfors KFUK/M Scouter rf on tarjoutunut vuokraamaan tilan partiolaisten kerhotilaksi.

Vuokratarjouksen hyväksymiselle ei ole tiedossa olevia esteitä.

Päätös tullut nähtäväksi 31.01.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Riitta Airaksinen, myyntineuvottelija, puhelin: 09 310 39719

riitta.airaksinen@hel.fi

Päättäjä

Susanne Leppänen
tiimipäällikkö