Sopimuksen irtisanominen, hoitotietojen tietovaraston ylläpito- ja käyttöpalvelusopimukset, sosiaali- ja terveystoimiala
Hoitotietojen tietovaraston ylläpito- ja käyttöpalvelusopimusten irtisanominen
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa CGI Suomi Oy:n kanssa tehdyn hoitotietojen tietovaraston (Hoitodw) ylläpito- ja kehityssopimuksen nro 12409/3.6.2004 ja tähän liittyvän muutossopimuksen 291161 päättymään 30.9.2022 sekä JTT-palvelinten käyttöpalvelusopimukseen nro 15195 liittyvän Hoitodw-palvelinta koskevan alasopimuksen nro 16198 päättymään 31.12.2022. JTT-palvelinten käyttöpalvelun pääsopimus nro 15195 jää edelleen voimaan.
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupungin terveyskeskuksen toimitusjohtaja ja WM-Data Novo Oyj:n palvelujohtaja ovat allekirjoittaneet Hoitotietojen tietojärjestelmän ylläpito- ja kehityssopimuksen 3.6.2004. Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva ja sen irtisanomisajasta on sovittu niin, että sopimus on voimassa kalenterivuoden kerrallaan kolmen kuukauden molemminpuolisella irtisanomisajalla. JTT-palvelinten käyttöpalvelusopimuksen pääsopimus ja tähän liittyvä Hoitodw-palvelinta koskeva alasopimus on allekirjoitettu 8.5.2008. Sopimuksen allekirjoittivat Helsingin kaupungin terveyskeskuksen toimitusjohtaja ja tietohallintopäällikkö sekä Logica Suomi Oy:n johtajat. Sopimus on toistaiseksi voimassa oleva ja sen irtisanomisajasta on sovittu niin, että sopimus on voimassa kalenterivuoden kerrallaan kuuden kuukauden molemminpuolisella irtisanomisajalla. Yrityskauppojen ja -fuusioiden johdosta kaikissa em. sopimuksissa toimittajaosapuolena toimii nykyisin CGI Suomi Oy.
Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala on luopumassa nykyisen hoitotietojen tietovaraston käytöstä ja siihen liittyville ylläpito- ja kehityssopimukselle sekä Hoitodw-palvelimen käyttöpalvelusopimukselle ei ole enää tarvetta. Hoitotietojen tietovaraston ylläpito- ja kehityspalvelusopimus 12409/3.6.2004 ja tähän liittyvä muutossopimus 291161 irtisanotaan päättymään sopimuksen irtisanomisajan mukaisesti 30.9.2022 sekä JTT-palvelinten käyttöpalvelusopimuksen nro 15195 Hoitodw-palvelinta koskeva alasopimus nro 16198 irtisanotaan päättymään sopimuksen irtisanomisajan mukaisesti 31.12.2022.
Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimusten irtisanomisista perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 24.5.2022 § 104.
Päätös tullut nähtäväksi 20.06.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Suvi Levy, pääsuunnittelija, puhelin: 09 310 75563