Aukioloajat, lastensuojelun ja perhesosiaalityön palvelujen Nuorten vastaanotto 1 kahdeksan paikkaa, tilapäiset sulkemiset, ajalla 1.9. -30.11.2022
Lastensuojelun ja perhesosiaalityön palvelujen Nuorten vastaanoton kahdeksan paikan tilapäinen sulkeminen ajalla 1.9.-31.11.2022
Päätös
Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti, että Nuorten vastaanoton Kallion osaston 2 kaksi paikkaa ja osaston 1 kuusi paikkaa suljetaan ajalle 1.9.-30.11.2022 johtuen henkilöstövajeesta.
Päätöksen perustelut
Tilapäisen paikkamäärän supistamisen syynä on Nuorten vastaanoton henkilöstövaje. Nuorten vastaanoton kokonaisuudessa on täyttämättömiä mitoitukseen sisältyviä vakansseja 12 ja sen lisäksi avoinna on yksi päivystävän vastaanotto-osaston vahvistusvakanssi. Sijaisia ja Seuren keikkalaisia on ollut vaikea saada vastaamaan vajeeseen siten, että kaikissa vuoroissa olisi mitoituksen mukainen vahvuus. Edellinen sulkupäätös on tehty 28.4.2022 ajalle 1.5 – 31.8.2022.
Henkilöstön saatavuuden ja pysyvyyden parantamiseksi on käytetty 6 % rekrytointilisää ja sitouttamispalkkiota. Tämä ei kuitenkaan ole vaikuttanut henkilöstötilanteen parantumiseen.
Asiakas- ja työntekijäturvallisuuden vahvistamiseksi kahdeksan paikan tilapäinen sulkeminen on välttämätöntä.
Hallintosäännön 18 luvun 4 §:n mukaan palvelukokonaisuuden johtaja päättää sairaansijojen ja hoitopaikkojen tilapäisistä muutoksista ja toimintayksiköiden aukioloajoista.
Päätös tullut nähtäväksi 23.08.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Hannele Moisio, lastenkodin johtaja, puhelin: 09 310 43378