Asiakaspaikkojen uudelleen järjestäminen Kivelän seniorikeskuksen osasto 5, lyhytaikaishoito 1.8.2023 alkaen

HEL 2022-014802
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 121
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Asiakaspaikkojen tilapäinen vähentäminen 1.1.2023-31.3.2023, Kivelän seniorikeskuksen osasto 5, lyhytaikaishoito

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja

Päätös

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti, että Kivelän seniorikeskuksen osastolta 5 vähennetään tilapäisesti neljä (4) lyhytaikaishoidon asiakaspaikkaa ajalla 1.1.2023-31.3.2023 siten, että käyttöön jää 18 pitkäaikaishoidon ympärivuorokautista asiakaspaikkaa.

Päätöksen perustelut

Päätöksen perusteluna on hoidon turvallisuuden ja riittävän lääkehoidon osaamisen varmistaminen. Kivelän seniorikeskuksen osasto 5 toimii ympärivuorokautisen pitkä- ja lyhytaikaishoidon osastona. Osastolla on kaikkiaan 22 asiakaspaikkaa, joista lyhytaikaishoitoon on kohdennettu 4 asiakaspaikkaa ja pitkäaikaiseen ympärivuorokautiseen hoitoon 18 asiakaspaikkaa. Toiminta suunnitellaan tiiviissä yhteistyössä asiakasohjauksen kanssa ja tilannetta arvioidaan jatkuvasti.

Henkilöstön rekrytointi on ollut vaikeaa jo useiden kuukausien ajan jatkuvista rekrytoinneista huolimatta. Vakinaisia tehtäviä on korvattu lyhytaikaisten sijaisten turvin.

Hallintosäännön 18 luvun 4 §:n 1 kohdan mukaan palvelukokonaisuuden johtaja päättää vahvistaa sairaansijojen ja muiden hoitopaikkojen määrät ja päättää niiden tilapäisistä muutoksista.

Päätös tullut nähtäväksi 14.12.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Piia Sneck, johtaja, puhelin: 09 310 35593

piia.sneck@hel.fi

Päättäjä

Seija Meripaasi
sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja