Pelastuslaitoksen henkilöstön siirto sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle 1.1.2023 lukien
Pelastuslaitoksen henkilöstön siirto kaupunkiympäristön toimialalta sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle 1.1.2023 lukien
Päätös
Kansliapäällikkö siirtää Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen henkilöstön vakansseineen ja nykyisillä palvelussuhteen ehdoilla kaupunkiympäristön toimialalta sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle 1.1.2023 lukien.
Päätöksen perustelut
Sote-lakikokonaisuuden talouden eriyttämisvaatimusten toteuttamiseksi ja sote-lainsäädännöstä seuraavan tehtäväkokonaisuuden johtamisen selkeyttämiseksi kaupunginvaltuusto päätti 16.3.2022, 62 §, että Helsingin kaupungilla on 1.1.2023 lukien sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala.
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala koostuu nykyisestä sosiaali- ja terveystoimialasta sekä nykyisestä pelastuslaitoksesta. Toimialaa johtaa sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja.
Pelastustuslaitos siirtyy kaupunkiympäristön toimialalta uudeksi palvelukokokokonaisuudeksi sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalle. Pelastustoimen palvelukokonaisuutta johtaa pelastuskomentaja.
Pelastuslaitoksella työskentelee noin 800 henkilöä. Työntekijöiden näkökulmasta muutokset ovat vähäisiä tai muutoksia ei ole lainkaan, sillä kyse on lähinnä organisatorisesta ja hallinnollisesta muutoksesta.
Asia on käsitelty siirtyvän henkilöstön kanssa yhteistoimintamenettelyn mukaisesti.
Kaupungin hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 10 kohdan mukaan, ellei toimivallasta ole muutoin säädetty tai määrätty, kansliapäällikkö päättää viran ja viranhaltijan siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä sekä päättää työntekijän siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä.
Päätös tullut nähtäväksi 20.12.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Helena Wendorf, asiantuntija, työnantajapolitiikka, puhelin: 09 310 23529