Virkasuhteen täyttäminen, sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut, arviointitoiminta, Idän asiakasohjausyksikkö, asiakkuusvastaava, työavain SOTE-03-2227-22
Asiakkuusvastaavan viran täyttäminen, Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut, arviointitoiminta, Idän asiakasohjausyksikkö, työavain SOTE-03-2227-22
Päätös
Asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella asiakkuusvastaavan virkaan sairaanhoitaja (AMK) ********** (vakanssinumero 031572, toimintayksikkö 397130, työpiste 100040) 13.2.2023 lukien 3142,21 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.
********** ei aseteta koeaikaa.
********** on esittänyt selvityksen terveydentilastaan.
Päätöksen perustelut
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakkuusvastaavan virkaan ottaa arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.
Asiakkuusvastaavan tehtävänä on toimia asiakasohjausyksikössä toisen asiakkuusvastaavan työparina ja asiakkuuspäällikön sijaisena. Hänen tehtävänä on toimia idän alueen asiakkaiden kotiin vietävien palvelujen asiantuntijana ja palvelupäätösten sekä yksilöhuollon päätösten tekijänä. Asiakkuusvastaava edistää tiimissä palvelujen oikea-aikaista kohdentamista asiakkaiden tarpeiden mukaisesti ja seuraa palveluiden tasalaatuista toteutumista.
Asiakkuusvastaavan tehtävänä on osallistua palvelu- ja hoitoketjujen sujuvuuden edistämiseen ja asiakasprosessien kehittämiseen monialaisissa yhteistyöverkostoissa sekä toimia palvelujen asiantuntijana alueen yhteistyöryhmissä. Asiakkuusvastaavan tehtävänä on koordinoida tiimin opiskelija -asioita yhdessä opiskelijavastaavan kanssa sekä koordinoida uusien työntekijöiden perehdyttämistä ja ohjeistaa tiimiläisiä asiakas- ja palveluprosesseihin.
Asiakasvastaavan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi), sairaanhoitaja/terveydenhoitaja, joka sisältää kehittämis- ja johtamisopintoja vähintään 30 op. tai erikoissairaanhoitaja (vanhamuotoinen) tai aikaisempi vastaava opistoasteen tutkinto täydennettynä soveltuvalla johtamiskoulutuksella.
Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.
Kielitaitovaatimuksena on hyvä suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito sekä tyydyttävä ruotsin kielen suullinen taito.
Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.
Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää tehtävän vaativuuden mukaista osaamista, kykyä itsenäiseen päätöksentekoon ja asiantuntijuuteen, hyviä verkosto- ja vuorovaikutustaitoja, vahvaa dokumentointiosaamista sekä avointa ja innostunutta asennetta toimia tiimin kanssa. Lisäksi tehtävässä edellytetään hyvää organisointi- ja priorisointikykyä, tiimin johtamisen taitoja sekä vahvaa sitoutumista toiminnalle asetettuihin tavoitteisiin.
Asiakkuusvastaavan virka (vakanssinumero 031572) on ollut julkisesti haettavana 20.12.2022 – 5.1.2023 Helsingin kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.
Määräajassa hakemuksen jätti 15 hakijaa, joista 13 täytti asetetut kelpoisuusehdot. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.
Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin geronomi (YAMK) ********** sairaanhoitaja ********** (AMK), terveydenhoitaja ********** (AMK) sekä sairaanhoitaja ********** (AMK). Haastattelut suoritti asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuusvastaava ********** Haastattelut suoritettiin ajalla 9. – 10.1.2023.
********** on suorittanut geronomin (YAMK) tutkinnon Metropolia ammattikorkeakoulussa vuonna 2022. Sosionomiksi hän valmistui vuonna 2005 sekä lähihoitajaksi vuonna 1994. **********
HL 51 §:n perusteella korjattu virheellinen teksti, KK 9.2.2023
**********
HL 51 §:n perusteella korjattu henkilön nimen paikka, KK 9.2.2023
**********
HL 51 §:n perusteella korjattu henkilön nimen paikka, KK 9.2.2023
********** on suorittanut terveydenhoitajan (AMK) tutkinnon Diakonia ammattikorkeakoulussa vuonna 2004. **********
HL 51 §:n perusteella korjattu työkokemus oikeaan paikkaan, KK 9.2.2023
********** **********
HL 51 §:n perusteella korjattu henkilön nimen paikka, KK 9.2.2023
on suorittanut sairaanhoitaja (AMK) tutkinnon Metropolia ammattikorkeakoulussa vuonna 2014. Lähihoitajaksi hän valmistui vuonna 2001. **********
Kaikilla haastatelluilla oli tehtävän edellyttämä koulutus ja kokemusta iäkkäiden palveluista sekä hyvät verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot.
Hakemuksen, haastattelun ja työssä osoitetun sopivuuden perusteella osoitti asiakasohjauksen asiakkuusvastaavan virassa edellytettäviä vahvuuksia. Hänellä on vahvinta kokemusta vastavanlaisen tiimin johtamisesta ja ainoana hakijoista kokemusta asiakkuusvastaavan työtehtävistä.
HL 51 §:n perusteella korjattu kappaleen sisältö, KK 9.2.2023
Hakemuksen, haastattelun ja työssä osoitetun sopivuuden perusteella ********** osoitti asiakasohjauksen asiakkuusvastaavan virassa edellytettäviä vahvuuksia. Hänellä on vahvinta kokemusta vastavanlaisen tiimin johtamisesta ja ainoana hakijoista kokemusta asiakkuusvastaavan työtehtävistä. **********
HL 51 §:n perusteella korjattu henkilöteksti oikeaan paikkaan, KK 9.2.2023
Koulutuksen, kokemuksen sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakkuusvastaavan viran vaatimien tehtävien hoitamiseen idän asiakasohjausyksikössä.
Päätös tullut nähtäväksi 20.02.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Jaana Oja, asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 44774