Yksityiset sosiaalipalvelut, Etelä-Suomen aluehallintovirasto, Avustajasi Validia Oy

HEL 2023-003495
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 22
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Vammaisten henkilökohtaisen avun -palvelun palvelusetelituottajan valinta

Ostopalvelupäällikkö

Päätös

Vammaistyön ostopalvelupäällikkö päätti hyväksyä Avustajasi Validia Oy:n vammaisten henkilökohtaisen avun palvelusetelituottajaksi.

Päätöksen perustelut

Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta on 01.10.2013 § 319 hyväksynyt palvelusetelin yhdeksi vammaisten henkilökohtaisen avun järjestämistavaksi. Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta on 26.4.2022 § 82 vahvistanut palvelusetelin arvon 1.8.2022 alkaen.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan johtaja hyväksyi 25.11.2019 § 155 palvelusetelitoiminnan sääntökirjan yleisen osan ja 4.5.2022 § 83 sääntökirjan vammaisten henkilökohtaisen avun sääntökirjan palvelukohtaisen osan. Sääntökirjassa kunta asettaa palveluntuottajille palvelusetelilain 5 §:ssä tarkoitetut hyväksymiskriteerit. Kunta velvoittaa palveluntuottajaa noudattamaan sääntökirjan määräyksiä.

Avustajasi Validia Oy täyttää vammaisten henkilökohtaisen avun palvelusetelituottajalle asetetut edellytykset.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan johtaja päätti 29.9.2021 § 185, että vammaistyön ostopalvelupäällikkö hyväksyy vammaisten henkilökohtaisen avun palvelusetelituottajat tai peruuttaa hyväksynnän.

Päätös tullut nähtäväksi 20.04.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Pia Yletyinen , suunnittelija, puhelin: 09 310 21711

pia.yletyinen@hel.fi

Päättäjä

Minna Eronen
ostopalvelupäällikkö