Virkasuhteen täyttäminen, kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta, asiakasohjaaja (2 kpl), työavain SOTEPE-03-131-23

HEL 2023-004145
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 11

Virkasuhteen täyttäminen, kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta, asiakasohjaaja (2 kpl), työavain SOTEPE-03-131-23

Asiakasohjauspäällikkö

Päätös

Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella asiakasohjaajan virkoihin sairaanhoitaja ********** 3.4.2023 lähtien (vakanssinumero 049230) ja sairaanhoitaja ********** 11.4.2023 lähtien (vakanssinumero 049233) toimintayksikkö 397130, työpiste 100060) 3.4.2023 lähtien 2754,41 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaika on 6 kk.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimi /Arviointitoiminta/Kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta.

Päätöksen perustelut

Asiakasohjaajan virat ovat tulleet avoimeksi 1.3.2023.

Sosiaali-, terveys ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 1.1.2023 § 199 mukaan asiakasohjaajan virkaan ottaa Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.

Asiakasohjaaja toimii ostopalveluasiakas- tiimin sairaanhoidollisena asiantuntijana. Asiakasohjaaja tukee tiimin kollegoita kotihoidon näkökulmaa kirkastaen ja on mukana luomassa tiimiin toimivia käytänteitä terveydenhuollon näkökulmasta. Työssä suunnitellaan ja arvioidaan asiakkaiden hoitoa yhdessä tiimin ja palveluntuottajien kanssa.

Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain 817/2015 (8 §) mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Asiakasohjaajan virat (vakanssinumerot 049230 ja 049233) ovat olleet julkisesti haettavana 1.3 – 17.3.2023 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa sekä TE-palvelujen verkkosivuilla.

Määräajassa hakemuksen jätti seitsemän (7) hakijaa jotka täyttivät asetetut kelpoisuusehdot. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun 4 hakijaa, joista yksi ilmoitti ennen haastattelua, ettei ole käytettävissä virkaan. Haastattelussa olivat ********** ********** Haastattelijana toimi asiakkuuspäällikkö **********

********** on valmistunut sairaanhoitajaksi 2001. Työkokemusta hänellä on pääasiassa ********** Hän on Valviran laillistama sairaanhoitaja

********** on valmistunut sairaanhoitajaksi 2019. Työkokemusta hänellä on sairaanhoitajan tehtävistä ********** Hän on Valviran laillistama sairaanhoitaja.

********** on valmistunut sairaanhoitajaksi 2016. Sairaanhoitajana hän on työskennellyt ********** Hän on valviran laillistama sairaanhoitaja.

Toimenkuvan vuoksi haastattelussa kiinnitettiin erityistä huomiota aikaisempaan kokemukseen ikääntyneiden kanssa työskentelystä, kotihoidon tuntemuksesta ja palveluverkoston tuntemuksesta.

Jokaisella hakijalla on työkokemusta eri ikäisten asiakkaiden kanssa työskentelystä sosiaali- ja terveystoimialalta sekä erilaisista ohjaus- ja neuvontatehtävistä. Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** osoittivat voimakkaammin kotihoidon kentän tuntemusta ja asiakasohjaajan tehtävissä edellytettäviä vahvuuksia.Heillä on lisäksi tuntemusta Helsingin Kaupungin ikääntyneiden palveluverkostoista. He osoittivat kiinnostusta uuden ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikön asiakasohjaajan työn kuvan kehittämiseen.

Koulutukseen, kokemukseen sekä haastatteluun perustuvan kokonaisharkinnan perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakasohjaajan viran tehtävien hoitamiseen Kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikössä.

Päätös tullut nähtäväksi 30.03.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Susanna Valojärvi, asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 55373

susanna.valojarvi@hel.fi

Päättäjä

Eeva Raulos
asiakasohjauspäällikkö

Liitteet (pdf)

1. Hakijaluettelo

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.