Vuokraus, maa-alue, Postipuiston alue, Pasila, Palmia Oy
Maa-alueiden, noin 880 m², vuokraaminen Palmia Oy:lle 17. kaupunginosasta, Pasila, Postipuisto, LPA, AKS -asemakaavamerkinnällä olevalta kaavoitetulta alueelta, pysäköintiä varten, Postiljooninkatu 2-4 sekä Postiljooninkatu 6-10 9.12.2022 alkaen
Päätös
Kaupunkiympäristön toimialan asukas- ja yrityspalveluiden alueidenkäytön tiimipäällikkö päätti vuokrata Palmia Oy:lle (Y-tunnus 2653762-3) yhteensä noin 880 m²:n suuruiset alueet P3 ja P8 pysäköintiä varten 17.10.-8.12.2022 väliseksi ajaksi sekä P9 alueen 9.12.2022 toistaiseksi. Alueet sijaitsevat 17. kaupunginosassa, Pasila, Postipuisto, liitekartan mukaisesti.
Vuokraukset ovat voimassa P3 ja P8 alueella 17.10.-8.12.2022 välisen ajan sekä P9 alueella vuokraus alkaa 9.12.2022 toistaiseksi voimassa olevana kahden (2) viikon molemmin puolisin irtisanomisajoin liitteinä olevien sopimusten mukaisesti.
Vuokra muodostuu seuraavasti: m² x 0,85 €/m²/kk.
Veloitus ajalta 17.10.-8.12.2022, 0,85e x 880 m² = 748e/kk.
Veloitus 9.12.2022 alkaen 0,85e x 350 m² = 297,50e/kk. Vuokrat tulee maksaa Helsingin kaupungin laskua vastaan.
Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevissa vuokrasopimuksissa.
Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.
Päätöksen perustelut
Palmia Oy on toimittanut 22.11.2022 kaupungille alueen vuokrausta koskevan hakemuksen ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueenkäyttöä koskevan vuokrasopimuksen ehtoihin.
Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen vyöhykkeen 1 rakentamattomien yleisten alueiden ja tyhjien tonttien tilapäisten vuokrausten hinta on 0,85e/m²/kk.
Toimivalta
Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 8.2.2022 § 73 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää vähämerkityksellisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään yhden vuoden.
Päätös tullut nähtäväksi 03.04.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Hannele Virta, tarkastaja, puhelin: 09 310 39544