Vuokraus, maa-alue, Postintaival, Pasila, Sweco Finland Oy
Maa-alueen, noin 1300 m², vuokraaminen Sweco Finland Oy:lle, 17. kaupunginosasta (Pasila), Postintaival, pysäköintialuetta varten, 1.7.2023 alkaen.
Päätös
Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti vuokrata Sweco Finland Oy:n (2661738-3) noin 1300 m²:n suuruisen maa-alueen pysäköintialueen sijoittamista varten. Alue sijaitsee 17. kaupunginosassa, Pasila, (Ilmala) Postintaival, liitekartan mukaisesti.
Lisäksi tällä päätöksellä irtisanotaan vanhan Sweco Finland Oy:n (Y-tunnus 0871165-9) mukainen Yritystonttitoimiston toimistopäällikön päätöksen 27§ 3.2.2016 tekemä vuokrasopimus S0117-84 päättymään yritysjärjestelyiden vuoksi 30.6.2023.
Päättyvän sopimuksen y-tunnuksen 0871165-9 mukainen yritys Sweco Finland Oy:n nimi muuttuu Sweco Finland Holding Oy:ksi
Vuokraus on voimassa 01.07.2023 alkaen toistaiseksi kolmen (3) kuukauden molemminpuolisin irtisanomisajoin olevan sopimuksen mukaisesti.
Alueesta peritään vuokraa: Vuokra muodostuu seuraavasti: 1300m² x 0,85e = 1105e/kk.
Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.
Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan maa-alueen vuokrasopimuksen.
Päätöksen perustelut
Alue vuokrataan Sweco Finland Oy:lle, joka saa käyttää maa-aluetta pysäköintialueen toimintaa varten. Vuokralainen on lähettänyt maa-alueen vuokrausta koskevan hakemuksen ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueen käyttöä koskevan maa-alueen vuokrasopimuksen sopimusehtoihin.
Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan
päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen vyöhykkeen 1 rakentamattomien yleisten alueiden ja tyhjien tonttien tilapäisten vuokrausten hinta on 0,85e/m²/kk.
Toimivalta
Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 8.2.2022 § 73 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää vähämerkityksellisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään yhden vuoden.
Päätös tullut nähtäväksi 20.06.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Hannele Virta, tarkastaja, puhelin: 09 310 39544