Viran täyttäminen, asiakasohjaaja, työavain SOTEPE 03-659-23

HEL 2023-009884
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 22

Arviointitoiminta Kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikkö asiakasohjaajan virkaan valinta, työavain SOTEPE 03-659-23

Asiakasohjauspäällikkö

Päätös

Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella sairaanhoitaja ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 049230, toimintayksikkö 397130, työpiste 100060) 14.8.2023 lähtien 2819,14e/kk euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaika on kuusi (6) kuukautta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala/sairaala- kuntoutus ja hoivapalvelut/Arviointitoiminta/Kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikkö.

Päätöksen perustelut

Asiakasohjaajan virka on tullut avoimeksi 21.6.2023.

Sosiaali-, terveys ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 1.1.2023 § 199 mukaan asiakasohjaajan virkaan ottaa Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.

Arviointitoiminnan kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikön asiakasohjaajan tehtävänä on vastata kotihoidon osto- ja palveluseteliasiakkaiden asiakastason valvonnasta, palvelutarpeen arvioinneista ja palvelutuottaja yhteistyöstä.

Asiakasohjaajan tehtävänä on myös varmistaa, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti ja asiakaslähtöisesti. Tehtävä sisältää hakemusten käsittelyä ja yksilöhuollon päätöksentekoa. Työ edellyttää vanhuspalveluiden palveluverkon tuntemusta sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, paineensietokykyä ja erilaisuuden sietämistä, valmiutta itsenäiseen sekä pari- ja tiimi työskentelyyn.

Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Asiakasohjaajan virka (vakanssinumero 049230) on ollut julkisesti haettavana 21.6.- 14.7.2023 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa sekä TE-palvelujen verkkosivuilla.

Määräajassa hakemuksen jätti viisitoista (15) hakijaa, joista kaikki täyttivät asetetut kelpoisuusehdot. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun 2 hakijaa. Haastattelussa olivat ********** ********** Haastattelijana toimi asiakkuuspäällikkö **********

********** on valmistunut Kätilö-sairaanhoitajaksi AMK 19.12.2002. Hän on työskennellyt sairaanhoitajan työtehtävissä: **********

********** on valmistunut sairaanhoitajaksi ja terveydenhoitajaksi 22.12.2004 ja hän on työskennellyt kotihoidossa terveydenhoitajana 1.1.2005 alkaen.

Toimenkuvan vuoksi haastattelussa painotettiin aikaisempaa työkokemusta kotihoidossa ja työskentelyä kotihoidon osto- ja palveluseteliasiakkaiden parissa. Lisäksi huomiota kiinnitettiin ikääntyneiden palveluverkoston tuntemukseen, sekä erityisesti huomiota kiinnitettiin tiimityötaitoihin ja kehittämisvalmiuksiin, jotka ovat uudessa työyhteisössä merkityksellisiä ominaisuuksia.

Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** oli moniulotteinen näkemys kotihoidon tuottamisesta. Hänen työkokemuksensa ostopalvelutuottajan palveluksessa laajentaa näkemystä asiakkaan hyväksi tehtävän yhteistyön kehittämisestä.

Hänellä on pitkä kokemus sairaanhoitajan työtehtävissä Helsingin kaupungin kotihoidossa, ja hän on toiminut menestyksekkäästi Apotti tukihenkilönä omassa yksikössään. Apotti-tukihenkilön tehtävää hän on halukas hoitamaan myös uudessa työssään.

Koulutuksen, kokemuksen sekä haastatteluun perustuvan kokonaisharkinnan perusteella ********** on hyvät edellytykset asiakasohjaajan viran tehtävien hoitamiseen ja toiminnan kehittämiseen Arviointitoiminnan Kotihoidon ostopalveluasiakkaiden valvonta yksikössä.

Päätös tullut nähtäväksi 03.08.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Susanna Valojärvi, asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 55373

susanna.valojarvi@hel.fi

Päättäjä

Eeva Raulos
Asiakasohjauspäällikkö

Liitteet (pdf)

1. Hakijalistaus
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.