Toimivallan siirtäminen sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla johtajille ja päälliköille hankintojen tekemisestä
Hankintavaltuuksien päivittäminen organisaatiomuutosten vuoksi
Päätös
Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta päätti hyväksyä hankintavaltuuksia koskevan toimivallan siirtämisen liitteen 1 mukaisesti siten, että se tulee voimaan 25.10.2023. Voimaan tullessaan päätös kumoaa edellisen hankintavaltuuksia koskevan sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätöksen 14.2.2023 § 28.
Käsittely
Esittelijä sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja Juha Jolkkonen muutti esityksen liitteenä olevia taulukoita siten, että toimialajohtajan hankintavaltuus "Tukipalveluhankinnat sisältäen tietohallintoon liittyvät hankinnat Helsingin kaupungin toimialoilta tai liikelaitoksilta tai sidosyksiköiltä" on omana kohtanaan taulukossa.
Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta päätti asiasta esittelijän muutetun ehdotuksen mukaisesti.
Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta päättää hyväksyä hankintavaltuuksia koskevan toimivallan siirtämisen liitteen 1 mukaisesti siten, että se tulee voimaan 25.10.2023. Voimaan tullessaan päätös kumoaa edellisen hankintavaltuuksia koskevan sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätöksen 14.2.2023 § 28.
Hallintosäännön 10 luvun 1 §:n 3 momentin 3 kohdan mukaan toimialalautakunta päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita.
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan hankintavaltuuksia on tarpeen päivittää organisatoristen muutosten sekä viranhaltijoiden tehtävissä ja nimikkeissä tapahtuneiden muutosten vuoksi. Lisäksi esitetään tehtäväksi myös joitakin vähäisiä muutoksia hankintavaltuuksien määriin toiminnallisten ja organisatoristen muutosten myötä.
Toimialatasoisiin hankintavaltuuksiin tehdään lisäys toimistopalveluhankinnoista tukipalvelupäällikön osalta. Perhe- ja sosiaalipalvelujen, sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen sekä terveys- ja päihdepalvelujen osalta muutokset johtuvat yksittäisistä organisaatio-, tehtävä- ja nimikemuutoksista sekä tarkistuksista hankintavaltuuksien tasoon. Hallinnon ja pelastuslaitoksen osalta ei aiheudu muutoksia.
Päätös tullut nähtäväksi 26.10.2023
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Esittelijä
Lisätietojen antaja
Sari Luostarinen, hankintajohtaja, puhelin: 09 310 21184