Virkasuhteen täyttäminen, hallinto- ja tukipalvelut, hallintojohtaja, työavain KYMP-04-30-23

HEL 2023-015202
Asialla on uudempia käsittelyjä
15. / 674 §

Kaupunkiympäristön toimialan hallintojohtaja viran täyttäminen

Kaupunkiympäristölautakunta

Päätös

Kaupunkiympäristölautakunta päätti valita hallintojohtajan virkaan 1.9.2024 lukien kauppatieteen maisterin, ekonomi Leena Sutelan 9 265 euron kokonaiskuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin.

Lisäksi kaupunkiympäristölautakunta totesi, että mikäli virkaan otetaan henkilö, joka ei ole kaupungin palveluksessa, eikä terveydellisiä tietoja ole käytettävissä virkaan otettaessa, on päätös tällaisen henkilön osalta ehdollinen, kunnes henkilön terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 vuorokauden kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien

Virassa on kuuden kuukauden koeaika.

Käsittely

Esittelijän muutos: Päätösehdotuksessa ja esittelijän perusteluissa korjataan kaksi vuosilukua 2023:sta 2024:ään seuraaviin kohtiin:

Päätösehdotus (1 kpl): Kaupunkiympäristölautakunta päättänee valita hallintojohtajan virkaan 1.9.2024 lukien kauppatieteen maisterin, ekonomi Leena Sutelan…

Esittelijän perustelut (1 kpl): Kaupunkiympäristölautakunta on 19.9.2023 § 476 merkinnyt tiedoksi edellisen viranhaltijan eroilmoituksen kaupunkiympäristön toimialan hallintojohtajan virasta 1.9.2024 lukien…

Kaupunkiympäristölautakunta hyväksyi esittelijä muutetun ehdotuksen.

Kaupunkiympäristölautakunta päättänee valita hallintojohtajan virkaan 1.9.2023 lukien kauppatieteen maisterin, ekonomi Leena Sutelan 9 265 euron kokonaiskuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin.

Lisäksi kaupunkiympäristölautakunta toteaa, että mikäli virkaan otetaan henkilö, joka ei ole kaupungin palveluksessa, eikä terveydellisiä tietoja ole käytettävissä virkaan otettaessa, on päätös tällaisen henkilön osalta ehdollinen, kunnes henkilön terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 vuorokauden kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien

Virassa on kuuden kuukauden koeaika.

Sulje

Kaupunkiympäristölautakunta on 19.9.2023 § 476 merkinnyt tiedoksi edellisen viranhaltijan eroilmoituksen kaupunkiympäristön toimialan hallintojohtajan virasta 1.9.2023 lukien ja kehottanut kaupunkiympäristön toimialaa käynnistämään viran täyttämiseksi julkisen hakumenettelyn

Hallintojohtajan virka oli julkisesti haettavana 20.9. - 16.10.2023. Hakuilmoitus julkaistiin kaupungin sähköisessä rekrytointipalvelussa, TE-palveluiden sivuilla, Duunitorilla, Joblyssä, Helsingin Sanomissa sekä Helsingin kaupungin LinkedInissä sekä kaupunkiympäristön toimialan Twitterissä ja Facebookissa.

Kaupungin hallintosäännön 5 luvun 7 §:n mukaan toimialan hallintoa johtaa hallintojohtaja. Hallintojohtajan tehtävänä on suunnitella, seurata ja valvoa johtamansa hallinnollisen kokonaisuuden toimintaa sekä vastata sen tuloksellisuudesta ja tavoitteiden saavuttamisesta. Johtavien viranhaltijoiden tehtävänä on myös johtamansa hallinnollisen kokonaisuuden strateginen ohjaus sekä suorituskyvyn ja toiminnan tuloksellisuuden kehittäminen ja ylläpito.

Kaupungin hallintosäännön 10 luvun 1 §:n 2 momentin 3 kohdan mukaan toimialalautakunta päättää toimialan hallintojohtajan virkaan ottamisesta.

Kaupungin hallintosäännön 23 luvun 1 §:n 4 momentin mukaan palvelukokonaisuuden johtajan kelpoisuusehtona on ylempi korkeakoulututkinto, kokemusta johtamistehtävistä sekä suomen kielen erinomainen ja ruotsin kielen tyydyttävä suullinen ja kirjallinen taito.

Muodollisten kelpoisuusehtojen lisäksi hakuilmoituksessa todettiin, että hakijalta edellytetään erinomaisia yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja, poliittisen päätöksenteon tuntemista ja useamman vuoden kokemusta julkishallinnosta sekä näyttöä suurehkon tai laaja-alaisen asiantuntijaorganisaation tuloksellisesta johtamisesta. Hakuilmoituksessa myös todettiin, että eduksi luetaan kokemus muutosjohtamisesta sekä hallinnon prosessien kehittämisestä digitalisaatiota hyödyntäen.

Virkaa täytettäessä on noudatettava perustuslain 125 §:n 2 momentissa säädettyjä yleisiä virkanimitysperusteita, jotka ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Valintamenettely

Määräajassa virkaan jätti hakemuksensa 76 henkilöä. Hakijaluettelo on liitteenä 1. Hakijoiden esittämät ansiot, koulutus, kielitaito ja työkokemus ilmenevät hakemuksista. Hakemuksista laadittu yhteenveto on esityslistan liitteenä 2.

Ensimmäinen haastattelukierros toteutettiin videohaastatteluna 18. - 23.11.2023. Videohaastatteluun kutsuttiin 19 hakijaa, joilla arvioitiin olevan täytettävänä olevan viran kannalta sopivaa johtamisosaamista ja kokemusta hallinto- ja tukipalveluiden vastuualueelle kuuluvien palveluiden tuottamisesta. Hakijoiden videohaastatteluita arvioivat toimialajohtaja Ville Lehmuskoski, asiakkuusjohtaja Mari Randell, henkilöstöpäällikkö Anne Lappalainen sekä kanslian hallintojohtaja Kirsi Remes.

Hakemusten ja videohaastattelun pohjalta ensimmäiselle haastattelukierrokselle kutsuttiin kuusi hakijaa: ********** He täyttivät viran kelpoisuusehdot hyvin ja lisäksi heillä arvioitiin olevan täytettävänä olevan viran kannalta oleellista johtamiskokemusta julkishallinnosta ja näyttöä hallinnon palveluiden ja prosessien kehittämisestä sekä kokemusta muutosjohtamisesta.

Videohaastatteluiden perusteella heidän vastauksensa olivat muita hakijoita vahvemmat liittyen Helsingin kaupungin johtamisen kulmakivien mukaiseen toimintaan innostuksen ja toimeenpanokyvyn osalta ja heidän näkemyksensä toimintakulttuurin kehittämisestä vastasivat odotuksia hyvin. Hakijoita haastattelivat 31.10. - 6.11.2023 toimialajohtaja Ville Lehmuskoski, asiakkuusjohtaja Mari Randell, henkilöstöpäällikkö Anne Lappalainen sekä kaupunginkanslian hallintojohtaja Kirsi Remes.

**********

********** tuntee erinomaisen hyvin poliittisen päätöksenteon työskenneltyään useita vuosia isoissa kuntaorganisaatioissa johtavassa virkamiehen asemassa ********** Hänen nykyinen vastuualueensa on laaja-alainen ja hän tuntee toimialan tehtäväkentän sekä toimintaympäristön erittäin hyvin. Hänellä on kokemusta hallinnon henkilöstöjohtamisesta ja runsaasti kokemusta myös muutosjohtamisesta ja hallinnon prosessien kehittämisestä digitalisaatiota hyödyntäen.

**********

********** on erittäin pitkä julkishallinnon kokemus ja syvällinen tuntemus poliittisesta päätöksenteosta ********** Hänellä on pitkä ja monipuolinen kokemus johtamisesta ja hyvät henkilöstöjohtamisen valmiudet.

**********

********** Hänellä on laaja-alaista näyttöä suuren organisaation johtamisesta ja lisäksi erittäin vankkaa kokemusta erilaisten ja eri suuruisten muutosten johtamisesta. Hänellä on runsaasti kokemusta myös hallinnon prosessien kehittämisestä digitalisaation avulla. Hänellä on monipuolinen esihenkilökokemus ja hyvät henkilöstöjohtamisen valmiudet.

**********

********** on yli 10 vuoden kokemus julkishallinnosta. ********** Hänellä on myös runsaasti kokemusta organisaatiomuutosten johtamisesta sekä hallinnon, erityisesti talouden prosessien kehittämisestä digitalisaatiota hyödyntäen. Hänellä on noin 15 vuoden kokemus esihenkilö- ja johtotehtävistä.

**********

********** on laaja-alainen ja monipuolinen kokemus erilaisista julkisen hallinnon organisaatioista ja hän tuntee poliittisen päätöksenteon hyvin. Hänellä on laaja-alaista johtamiskokemusta erisuuruisten organisaatioiden johtamisesta ja runsaasti kokemusta eri hallinnon prosessien kehittämisestä. Hänellä on monipuolinen esihenkilökokemus ja näyttöä muutosten johtamisesta.

**********

********** on pitkä ja monipuolinen kokemus julkishallinnosta erityisesti valtionhallinnosta ja hän tuntee poliittisen päätöksenteon hyvin. Hänellä on ollut johdettavanaan erisuuruisia ja laaja-alaisia hallinnon organisaatioita noin 13 vuoden ajan. Hänellä on runsaasti kokemusta muutosjohtamisesta ja erityisesti organisaatiomuutoksista. Hänellä on myös kokemusta hallinnon prosessien kehittämisestä digitalisaatiota hyödyntäen. Hänellä on myös monipuolinen henkilöstöjohtamisen kokemus.

Kaikilla kuudella haastatelluilla oli hyvää kokemusta henkilöstö- ja muutosjohtamisesta sekä näkemyksellisyyttä koskien hallinnon roolia osana strategian suuntaista toimintaa. Verrattuna ********** ,nähtiin ********** haastatteluvastausten perusteella olevan parhaimmat näkemykset ja kyky johtaa laaja-alaista hallinnon palvelukokonaisuutta huomioiden toimialan toimintaympäristöstä kumpuavat haasteet. He vastasivat laajimmin ja monipuolisimmin strategian toimeenpanoon liittyviin kysymyksiin, joissa kysyttiin hakijoiden näkemystä siihen, miten he hallintojohtajan roolissa varmistaisivat, että hallinto- ja tukipalvelut kehittyvät strategian kannalta oikeaan suuntaan ja asetettuihin tavoitteisiin päästään.

Näin ollen henkilöarviointeihin kutsuttiin haastattelujen jälkeen hakijat ********** Henkilöarvioinnit suoritti Psycon Oy ajalla 8.-10.11.2023.

Toiseen haastatteluun 16.-23.11.2023 kutsuttiin kaikki henkilöarviointiin osallistuneet neljä hakijaa. Heitä haastattelivat toimialajohtaja Ville Lehmuskoski, asiakkuusjohtaja Mari Randell, henkilöstöpäällikkö Anne Lappalainen sekä kanslian hallintojohtaja Kirsi Remes.

Arviointi

Hallintojohtaja johtaa kaupunkiympäristön hallinto- ja tukipalvelu -palvelukokonaisuutta ja vastaa sen strategisesta ohjauksesta sekä suorituskyvyn ja toiminnan tuloksellisuuden kehittämisestä ja ylläpidosta. Hänen vastuullansa on organisaation henkilöstön johtaminen ja toimintakulttuurin kehittäminen kaupungin ja toimialan yhteisten tavoitteiden mukaisesti.

Virkaan valittavalta odotetaan useamman vuoden kokemusta julkishallinnosta sekä näyttöä suurehkon tai laaja-alaisen asiantuntijaorganisaation tuloksellisesta johtamisesta. Valittavalta edellytetään erinomaisia yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja ja poliittisen päätöksenteon tuntemista. Valittavalta odotetaan muutosjohtamiskokemusta ja valmiuksia sekä kokemusta hallinnon prosessien kehittämisestä digitalisaatiota hyödyntäen.

Toiselle haastattelukierrokselle kutsuttiin neljä hakijaa: ********** Kaikilla neljällä haastatellulla hakijalla oli täytettävänä olevan viran kannalta kelpoisuusehtojen täyttymisen lisäksi oleellista johtamiskokemusta sekä erinomaiset henkilöstö- ja muutosjohtamisen taidot. Heitä yhdisti myös näkemyksellisyys ja kyky nähdä hallinnon rooli osana strategian suuntaista toimintaa. Haastattelussa he toivat hyvin esiin keinoja, joilla he varmistaisivat hallinto- ja tukipalveluiden kehittämistä strategian kannalta oikeaan suuntaa.

Haastatteluissa arvioitiin myös hakijan johtamisvalmiuksia ja kykyä yhteensovittaa eri intressiryhmien välisiä ristiriitoja ja toimia ratkaisukeskeisesti ja linjakkaasti. Erityistä huomiota haastatteluissa kiinnitettiin palvelulähtöisen organisaatiokulttuurin kehittämistä koskeviin kysymyksiin

********** verrattuna parhaimmat valmiudet ja näkemykset siitä, miten hallinto- ja tukipalveluiden toiminnassa ja kehittämisessä voidaan konkreettisesti varmistaa palvelulähtöisen organisaatiokulttuurin toteutuminen. Lopullinen vertailu suoritettiin kahden kärkihakijan, **********

Hallintojohtajan tehtävänä on johtaa palvelukokonaisuutta sekä toimialaa entistä palvelulähtöisempään suuntaan hyvän hallinnon periaatteita noudattaen. Siksi on erityisen tärkeää, että valittavalla henkilöllä on kykyä ja halua jatkaa toimialan ja sen hallinnon toimintakulttuurin muutosta asiakas- ja palvelulähtöisemmäksi. Haastatteluvastausten perusteella molemmilla kärkihakijoilla on laajaa ja monipuolista kykyä toimintakulttuurin vahvistamiseen.

********** vahvaan kehittämismotivaatioon yhdistyvä toimintaympäristön tuntemus ja henkilöstöä innostava avoin aikaansaamisorientoitunut johtamistapa antoivat kuitenkin ********** vakuuttavamman kuvan hänen kyvystään saavuttaa vaadittuja tuloksia parhaimmalla mahdollisella tavalla. Erityisesti tämä tuli esiin, kun hakijoilta kysyttiin minkälaisiin asioihin, he haluaisivat olla vaikuttamassa hallintojohtajan roolissa toimialatasolla ja kaupunkitasolla. Tällöin ********** näkemykset olivat paitsi hyvin ajankohtaisia ja asiantuntevia, niin konkreettisia ja silti johtajan rooliin vaadittavalla strategisella tasolla. Lisäksi vahva motivaatio, jota ********** on tuonut esille rekrytointiprosessin aikana, ja aikaansaamisen orientaatio, nähtiin edistävän ratkaisevalla tavalla tehtävässä onnistumista ja siihen sitoutumista. ********** motivoi erityisesti yhteistyön parantaminen ja tiivistäminen hallinto- ja tukipalveluiden välisessä yhteistyössä niin toimiala- kuin kaupunkitasollakin sekä aktiivinen vuoropuhelu ja yhteistyö ydintoimintojen kanssa. Hänen otteensa lähestyä vaikeitakin haasteita on positiivinen, ratkaisuorientoitunut, varmaotteinen, selkeäpiirteinen, ihmisistä kiinnostunut ja henkilöstöä sitouttava.

Valittavan hallintojohtajan tulee olla kokenut johtaja, sillä ulkoiset toimintaympäristön muutokset ja odotukset hallinnollisen työn ja palveluiden sujuvoittamiseksi kaupungilla ja toimialalla ovat korkealla. Molemmilla hakijoilla on kokemusta johtotehtävistä usean vuoden ajalta. ********** johtamiskokemuksessa painottuu ison organisaation strateginen johtaminen sekä muutosorganisaatioiden johtaminen haastavassa toimintaympäristössä. ********** johtamiskokemuksessa painottuu pitkäaikainen, noin 15 vuoden kokemus linjajohtamisesta. Rekrytointiprosessin aikana hän on tuonut esille motivaationsa kasvaa entistä strategisempaan ja laaja-alaisempaan johtajan rooliin toimialalla. Hänen johtamisotteessaan korostuu osallistamisen, yhteistyön ja jaettujen tavoitteiden merkitys sekä sosiaalinen tilannetaju, mikä tulee olemaan tärkeässä roolissa myös hallintojohtajan roolissa organisaatiokulttuuria kehitettäessä ja muutoksia edistettäessä.

********** on runsaasti kokemusta ja näyttöä johtamisesta erityisen haastavassa toimintaympäristössä. Myös ********** on näyttöä muutosjohtamisesta aiemmin toimialamuutoksesta sekä oman palveluorganisaation muutoksesta lähiaikoina.

Viran täyttämisessä painotettiin myös hakijan kykyä toimia ratkaisukeskeisesti ja linjakkaasti johtamistehtävässä. Molemmilla hakijoilla on valmiuksia ja näyttöjä erilaisten ristiriitaistenkin näkemysten yhteensovittamisesta ja ratkaisukeskeisestä linjakkaasta johtamisesta.

Rekrytointiprosessin aikana on käynyt ilmi, että ********** vahvuutena on mm. vankka kaupunkiorganisaation tuntemus ja kokemus hallinnon eri palveluiden organisoinnista ja kehittämisestä erilaisia näkemyksiä ja odotuksia ja hyvän hallinnon toimintatapoja kunnioittaen ja eri tavoitteita ansiokkaasti yhteensovittaen. Tämä on tärkeä edellytys palveluiden johtamisen strategian näkökulmasta linjakkaasti.

********** tuntee haettavan tehtävän toimintaympäristön hakijoista parhaiten. Rekrytointiprosessin aikana on myös käynyt ilmi, että hän pystyy sopeutumaan nopeasti erilaisiin tilanteisiin ja hänellä on erittäin hyvät valmiudet oppia uusia asioita, löytää olennaiset asiat kokonaisuuksista ja toimia systemaattisesti, tehokkaasti ja aikaansaavasti. Ratkaisukeskeistä ja linjakasta johtamisotetta tukee hänen päättäväinen ja varmaotteinen toimintatyylinsä, tilannekuvan nopea hahmottaminen ja kyky sosiaalista tilannetajua käyttäen sopeuttaa omaa johtamisotettaan erilaisissa tilanteissa vaadittavalla tavalla.

Hallintojohtajan tehtävässä tarvitaan erinomaisia henkilöstöjohtamisen taitoja, valmentavaa otetta sekä taitavaa vuorovaikuttamista.

********** on tuonut rekrytointiprosessin aikana esille, että pitää tärkeänä työntekijöiden osallistamista ja aktivoimista ratkaisujen löytämiseksi. Hän korostaa tavoitteilla johtamista, selkeitä prosesseja, avointa dialogia ja suoriutumisen johtamista. Hän johtaa työntekijöitään valmentavalla otteella ja suhtautuu positiivisesti haastaviinkin tilanteisiin ratkaisuja hakien. Vuorovaikutustasolla hän on asiallinen, mutta helposti lähestyttävä ja avoin keskusteluille.

********** on tuonut rekrytointiprosessin aikana esille, että hän panostaa esihenkilötyössään luottamuksen rakentamiseen ja avoimuuteen. Hän pitää tärkeänä kokeiluihin kannustamista ja epäonnistumistenkin hyväksymistä. Omassa johtamisotteessaan hän kannustaa työntekijöitä osallistumaan ja tekemään yhteistyötä ja korostaa yksilön sijaan työyhteisöjen onnistumista. ********** on erinomainen sosiaalinen tilannetaju ja hän on kuunteleva ja ihmisistä kiinnostunut. Vuorovaikutustasolla hänestä välittyy ystävällinen ja avoin, mutta samalla myös varmaotteinen, vakuuttava ja selkeä viestintätyyli. Hänen johtamis- ja vuorovaikutustaitonsa ovat erinomaisella tasolla.

Voidaan katsoa, että molemmat hakijat täyttävät suurelta osin menestymisen edellytykset hallintojohtajan tehtävässä.

********** on kärkihakijoista vahvin kaupunkiympäristötoimialan ja niin sisäisen kuin ulkoisenkin toimintaympäristön tuntemus, sillä hän on työskennellyt pitkään toimialan talous- ja suunnittelupäällikkönä. Hän tuntee hyvin tehtävän vastuualueen, haasteet ja yhteistyökumppanit, mutta myös laajemmin toimialan toimintaympäristön ja menestystekijät. Palvelulähtöisen toimintatavan kehittämisen näkökulmasta hänen vahvuutenaan on niin pitkäaikainen kokemus toimialan hallinnon palveluista, prosesseista ja kehittämistarpeista kuin myös aikaansaava ja hyvää laatua vaaliva, mutta samalla ihmisistä kiinnostunut ja kuunteleva tarpeettoman byrokratian keventämiseen pyrkivä johtamistyyli. Hän toi myös rekrytointiprosessissa vakuuttavimmin esille kokonaisvaltaisen näkemyksensä palvelulähtöisen toimintakulttuurin kehittämiseksi käytännön johtamistyössä.

Hakuasiakirjoihin, haastatteluihin ja henkilöarviointiin perustuvan kokonaisarvioinnin perusteella on katsottava, että hakijoista Leena Sutelalla on parhaat edellytykset hoitaa edellä kuvattuja virkaan kuuluvia tehtäviä. Hänen valintaansa puoltavat rekrytointiprosessin aikana esiin tuotu vahva motivaatio ja kyky kehittää toimintakulttuuria palvelulähtöisellä otteella, jossa korostuu hallintojohtajankin tehtävässä vaadittavat valmiudet osallistaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstöä sekä tehdä yhteistyötä eri tahojen kanssa.

Sulje

Päätös tullut nähtäväksi 19.12.2023

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Esittelijä

kaupunkiympäristön toimialajohtaja
Ville Lehmuskoski

Lisätietojen antaja

Anne Lappalainen, henkilöstöpäällikkö, puhelin: 09 310 64928

anne.k.lappalainen@hel.fi

Liitteet (pdf)

1. Hakijaluettelo KYMP 04-30-23
2. Hakijayhteenveto KYMP 04-30-23

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.