Rahoituksen myöntäminen kulttuurin ja vapaa-ajan toimialalle ja rakentamispalveluliikelaitos Staralle, Siisti kesä -hanke kesäkaudelle 2024

HEL 2024-000371
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 16

Rahoituksen myöntäminen nuorten palkkaamiseksi Siisti kesä -hankkeeseen kesäkaudelle 2024

Henkilöstöjohtaja

Päätös

Henkilöstöjohtaja päätti myöntää määrärahaa seuraavasti, viitaten kaupunginhallituksen päätökseen 18.12.2023 § 785 talousarvion kohdalta 1 30 01 (Khn käyttövarat kaupunginkanslian henkilöstöosaston käytettäväksi) nuorten palkkaamiseen Siisti kesä -hankkeeseen:

Kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala, liikuntapalvelut, palkkakustannukset 494 000 euroa ja muut kulut 40 000 euroa.

  • tili 404100 ja projektinumero 104020100403

Rakentamispalveluliikelaitos Stara, palkkakustannukset 376 000 euroa ja muut kulut 10 000 euroa.

  • tili 404100 ja projektinumero 104020100401

Kustannukset ovat yhteensä 920 000 euroa sisältäen palkan, sivukulut, lomarahan ja muut kulut. Palkanmaksun ja muiden kustannusten osalta toimitaan hankkeesta annetun ohjeen mukaisesti.

Päätöksen perustelut

Kyseessä on henkilöstöjohtajan toimivaltaan kuuluva asia (Helsingin kaupungin hallintosääntö, 12 Luku, 3 §). Kaupunginkanslian henkilöstöosasto on valmistellut yhteistyössä rakentamispalveluliikelaitos Staran sekä kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan liikuntapalveluiden kanssa Siisti kesä -hankkeen toteutuksen vuoden 2024 osalta.

Määrärahoja käytetään 16–20-vuotiaiden työntekijöiden palkkakustannuksiin ja työntekijöiden suojavaatetuksiin, työvälineistöön sekä turvakoulutuksiin. Hankkeeseen rekrytoidaan myös kohdennettua tukea työllistymiseen tarvitsevia työntekijöitä, kuten vammaisia, osatyökykyisiä ja muita aliedustettuihin ryhmiin kuuluvia.

Hankkeeseen voidaan palkata yhteensä noin 275 kesätyöntekijää.

  • Palkkakustannukset ovat 870 000 euroa.
  • Muut kulut ovat 50 000 euroa.

Päätös tullut nähtäväksi 02.02.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Emmi Korvola, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 36593

emmi.korvola@hel.fi

Päättäjä

Petri Lumijärvi
henkilöstöjohtaja