Hankinta, kairakoneen tallenninjärjestelmä, rakentamispalveluliikelaitos Stara
Kairakoneen tallenninjärjestelmän hankinta, investointi
Päätös
Toimitusjohtaja päätti hyväksyä Geomachine Oy:n 28.10.2024 antaman tarjouksen kahden kairakoneen tallenninjärjestelmästä paikoilleen asennettuina ja täysin toimivina.
Samalla yksikönjohtaja päätti oikeuttaa kaupunkitekniikan rakentamisen osaston pohjatutkimusyksikön tekemään tilauksen kairakoneen tallenninjärjestelmien asentamisesta Geomachine Oy:ltä.
Tallenninjärjestelmän käyttöikä on sellainen että kyse on investoinnista.
Hankinnan kokonaishinta on 50 000 euroa (alv 0 %).
Päätöksen perustelut
Kaupunkitekniikan rakentamisen osaston Pohjatutkimusyksikön kalusto koostuu erityisvalmisteisista koneista ja laitteista. Kalusto on pitkäikäistä ja sitä, sekä sen osia uusitaan tarpeen mukaan. Kairakoneen tallenninjärjestelmän uusimisen tarve on aiheutunut nykyisen tallenninjärjestelmän tukipalveluiden ja varaosatoimitusten päättymisestä. Tallenninjärjestelmän uusiminen koskee pitkällä tähtäimellä kaikkia pohjatutkimusyksikön kairakoneita. Nykyaikainen tallenninjärjestelmä on jo kahdessa pohjatutkimusyksikön kairakoneessa. KTR:n pohjatutkimusyksikön vuoden 2024 investointiohjelmassa on ollut näiden nyt vuorossa olevien kairakoneiden tallenninjärjestelmien uusiminen.
Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alittava tavarahankinta. Hankintayksikkö on pyytänyt tarjouksia avoimella hankintamenettelyllä. Tarjouspyyntö on julkaistu 22.10.2024 julkisten hankintojen Hilma -kanavassa ja Tarjouspalvelussa, jonka kautta tarjoukset tuli myös jättää. Hankinta koskien ei tehty lisätietokysymyksiä eikä annettu lisätietoja. Tarjoukset tuli jättää 6.11.2024 klo 12:00 mennessä. Määräaikaan mennessä tarjouksen jätti ainoastaan Geomachine Oy.
Hankintayksikkö on tarkastanut tarjoajan soveltuvuuden ja todennut tarjoajan täyttävän sille asetetut vaatimukset. Tarjottu tallenninjärjestelmä täyttää tarjouspyynnössä sille asetetut vaatimukset. Tarjoushinta 50 000 euroa (alv 0 %) sisältää kaksi tallenninjärjestelmää; niiden rekisteröinti- ja tallenninlaitteiden asennuksen kahteen kairakoneeseen, tarvittavat anturit sekä järjestelmien kalibroinnit, kaikkine kuluineen. Saadun tarjouksen hintataso vastaa viime vuonna tehtyä tallenninjärjestelmän hankinnan arvoa.
Rakentamispalveluliikelaitoksen johtokunnan päätöksen 31.8.2017 § 14 mukaan toimitusjohtajalla on oikeus päättää rakentamispalveluliikelaitoksen investoinneista ja muista pitkävaikutteisista menoista, kun investoinnin tai pitkävaikutteisen menon suunnitelman mukainen arvonlisäveroton kokonaiskustannusarvio on enintään 1 000 000 euroa.
Päätös tullut nähtäväksi 11.11.2024
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Rainer Sirén, Yksikönjohtaja, puhelin: 09 310 37833
Ville Sipola, puhelin: 09 310 36934
Heikki Laristo, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 39241