Hankesuunnitelma, Pelimannintie 16, Kannelmäen peruskoulun väistötilapaviljongit
Kannelmäen peruskoulun väistötilapaviljonkien muutostyöt kasvatuksen ja koulutuksen toimialan väistötilakäyttöön, hankesuunnitelman hyväksyminen
Päätös
A
Tilapäällikkö päätti hyväksyä Kannelmäen peruskoulun väistötilapaviljonkien muutostöiden 9.2.2024 päivätyn hankesuunnitelman siten, että hankkeen rakentamiskustannusten enimmäishinta on arvonlisäverottomana 980 000 euroa huhtikuu 2024 kustannustasossa.
B
Tilapäällikkö päätti oikeuttaa hankeyksiköiden tiimipäällikön allekirjoittamaan urakkasopimuksen ja tekemään siihen vähäisiä teknisiä korjauksia ja tarkennuksia. Lisäksi tilapäällikkö päätti oikeuttaa hankeyksiköiden tiimipäällikön tilaamaan urakoissa mahdollisesti esiintyviin muutostöihin sekä sopimusten perusteella mahdollisesti syntyviin muihin lisävelvoitteisiin kustannusarvion mukaiset varaukset. Tilapäällikkö päätti oikeuttaa projektinjohtajan vastaanottamaan urakan.
Päätöksen perustelut
Tarve
Väistötilapaviljongit ovat olleet kasvatuksen ja koulutuksen toimialan väistötilakäytössä vuodesta 2021.
Paviljonki tarvitaan väistötilaksi Kannelmäen peruskoulun Runolaulajantien toimipisteen uudishankkeen valmistumiseen asti, arviolta kesään 2027.
Paviljonkeihin tehdään muutostöitä kasvaneen oppilasmäärän sekä aineopetusluokkien lisäämisen vuoksi.
Vuokrattavat tilat
Tilaelementeistä (6 kpl) koostuva, 4701 htm2 laajuiset koulupaviljongit on vuokrattu Parmaco Oy:ltä. Kyseisten tilojen vuokrasopimus on voimassa kesään 2026. Aikaisemmassa vuoden 2021 hankesuunnitelmassa on varauduttu vuoden optioon, joka tullaan ottamaan käyttöön, koska väistön tarve on kesään 2027.
Vuokraus ulkoiselta toimijalta
Tilojen nykyinen tilavuokra kaupunkiympäristön toimialalle on 111 224 euroa/kk, 23,66 €/htm2/kk (4701 m2).
Mikäli paviljonkiin joudutaan vuokra-aikana tekemään käyttäjän toiminnallisista tarpeista aiheutuvia muutostöitä, nämä toteutetaan pieninä toiminnallisina muutoshankkeina, joista päätetään erikseen.
Paviljongin rakennusluvalle on haettu jatkoa yhteistyössä paviljonkitoimittajan kanssa.
Tilakustannus käyttäjälle
Tilakustannus käyttäjälle muodostuu kaupunkiympäristön toimialan paviljonkitoimittajalle maksamasta tilavuokrasta ja muutostöiden lisävuokrasta sekä kaupunkiympäristön toimialan ylläpitovuokrasta ja yleiskustannuksesta.
Tilojen käyttöönottoaikataulu
Tilat luovutetaan käyttäjälle muutostöiden valmistuttua arviolta 1.8.2024.
Rahoitus ja toteutus
Investointikustannukset rahoitetaan talousarvion talonrakennushankkeiden rakentamisohjelman alakohdalle 8020206 osoitetuista kohdentamattomista korjausmäärärahoista.
Toimivalta
Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto on 3.11.2022 (116 §) siirtänyt hallintosäännön 16 luvun 3 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaista toimivaltaansa liikehuoneistojen vuokralle ottamisesta kaupunginhallituksen vahvistamissa rajoissa kaupunkiympäristön toimialan rakennukset ja yleiset alueet -palvelukokonaisuuden tilat-palvelun tilapäällikölle siten, että tilapäällikkö päättää liikehuoneistojen vuokralle ottamisesta, kun liikehuoneisto vuokrataan enintään 10 vuoden määräajaksi tai kun liikehuoneisto vuokrataan toistaiseksi enintään kahdentoista kuukauden irtisanomisajoin, sopimuksen ennakoidun kokonaisarvon ollessa enintään 1 000 000 euroa.
Päätös tullut nähtäväksi 26.04.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Juha Honkanen, rakennuttajainsinööri, puhelin: 09 310 22784