Virkasuhteen täyttäminen, arviointitoiminta, asiakkuuspäällikkö SOTEPE-03-381-24

HEL 2024-007676
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 10

Asiakkuuspäällikön viran täyttäminen, Arvointitoiminta, työavain SOTEPE-03-381-24

Arviointitoiminnan johtaja

Päätös

Arviointitoiminnan johtaja päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella sairaanhoitaja YAMK ********** asiakkuuspäällikön virkaan (vakanssinumero 041034, toimintayksikkö 397130 , työpiste 100009) 3.6.2024 lukien 3950,10 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Valitulle ei aseteta koeaikaa.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 22.12.2022 § 199 mukaan asiakkuuspäällikön virkaan ottaa arviontitoiminnan johtaja.

Asiakkuuspäällikkö vastaa tiiminsä palveluiden ja toiminnan kehittämisestä, työn laadusta ja tuloksellisuudesta. Työssä keskeistä on ylläpitää työntekijöiden laajan arviointi- ja asiakasohjaustyönkuvan kehittymistä, moniammatillista ja monitoimijaista tiimityötä sekä kannustaa henkilöstöä laadukkaaseen asiakas- ja verkostotyöhön. Asiakasohjauksen uuden tiimin asiakkuuspäällikkö toimii moniammatillisen tiimin esihenkilönä. Toiminnan kehittäminen ja johtaminen pohjautuvat sosiaali- ja terveystoimialan uuteen johtamismalliin. Asiakkuuspäällikön tulee luoda asiakasohjaukseen toimintakulttuuria, jolla toiminnalle asetetut tavoitteet toteutuvat.

Asiakkuuspäällikön viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi tai kuntoutuksen ohjaaja) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.

Kielitaitovaatimuksena on hyvä suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito sekä tyydyttävä ruotsin kielen suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää tehtävän vaativuuden mukaista osaamista sekä hyviä neuvottelu-, asiakasohjaus-, vuorovaikutus-, organisointi- ja viestintätaitoja.

Tehtävää täytettäessä valitulta edellytettiin sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten johtamiskokemusta. Lisäksi edellytettiin hyviä vuorovaikutustaitoja ja hyvää organisointikykyä sekä kykyä hahmottaa prosessien toimintaa. Kokemus Helsingin ikääntyneiden palvelurakenteesta ja hoitoketjujen hahmottamisesta luettiin hakijan eduksi.

Asiakkuuspäällikön virka (vakanssinumero 041034) on ollut julkisesti haettavana 24.4.2024 – 8.5.2024 Helsingin kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa sekä Työmarkkinatorilla.

Määräajassa hakemuksen jätti 44 hakijaa, joista 43 täytti asetetut kelpoisuusehdot. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin viisi hakijaa. Haastattelut toteutettiin kahdessa eri vaiheessa. Ryhmähaastatteluun kutsuttiin viisi hakijaa ja tästä valittiin kolme haastateltavaa yksilöhaastatteluihin.

Ryhmähaastattelut suorittivat asiakasohjauspäällikkö ********** johtava sosiaalityöntekijä ********** sekä projektipäällikkö ********** Yksilöhaastattelut suorittivat arviointitoiminnan johtaja ********** ja asiakasohjauspäällikkö ********** Haastattelut suoritettiin ajalla 10.5. – 23.5.2024.

********** on suorittanut terveydenhoitajan YAMK tutkinnon Metropolia ammattikorkeakoulussa vuonna 2020. Aiemmalta koulutukseltaan hän on terveydenhoitaja amk. Hän on työskennellyt **********

********** on suorittanut erikoissairaanhoitajan tutkinnon Helsingin ruotsinkielisessä sairaanhoito-oppilaitoksessa 1991. Tämän lisäksi hän on suorittanut vanhustyön kehittäjä opinnot 2012 ja johtamisen erityisammattitutkinnon 2012. Hän on työskennellyt **********

********** on suorittanut sosionomi YAMK tutkinnon Metropolia ammattikorkeakoulussa vuonna 2013. Tämän lisäksi hän on suorittanut ammatillisen opettajan koulutuksen Haaga-Helian ammatillisessa opettajakorkeakoulussa 2023. Hän on työskennellyt **********

********** on suorittanut sosionomi YAMK tutkinnon Lahden ammattikorkeakoulussa 2018. Tämän lisäksi hän on suorittanut johtamisen erityisammattitutkinnon Haaga instituutissa 2013. Hän on työskennellyt **********

********** on suorittanut sairaanhoitaja YAMK tutkinnon LAB-ammattikorkeakoulussa 2024. Tämän lisäksi hän on suorittanut sairaanhoitajan tutkinnon 2014 ja lähihoitajan tutkinnon 2001. Hän on työskennellyt Helsingin kaupungin **********

Yksilöhaastatteluun kutsuttiin ryhmähaastattelun jälkeen seuraavat hakijat: ********** **********

Kaikilla haastatelluilla oli tehtävän edellyttämä koulutus ja monipuolinen työkokemus. Kaikilla haastatelluilla on hyvät verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot.

Hakemuksen, haastattelun ja työssä osoitetun sopivuuden perusteella ********** osoitti asiakkuuspäällikön virassa edellytettäviä vahvuuksia. Hänellä on hyvät verkosto-, vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot. Hänellä on tehtävässä vaadittua kokemusta sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten moniammatillisesta johtamisesta.

Koulutuksen, kokemuksen sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakkuuspäällikön viran vaatimien tehtävien hoitamiseen.

Päätös tullut nähtäväksi 28.05.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Eeva Raulos, asiakasohjauspäällikkö, puhelin: 09 310 41962

eeva.raulos@hel.fi

Päättäjä

Soili Partanen
arviointitoiminnan johtaja

Liitteet (pdf)

1. Hakijalistaus
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.