Vuokraus, vuokrasopimuksen jatkaminen, maa-alue, Pinkkarinkuja, Sörnäinen, Hartela Etelä-Suomi Oy
Maa-alueen, noin 550 m², vuokrauksen jatkaminen, Hartela Etelä-Suomi Oy, 10. kaupunginosa, Sörnäinen, Pinkkarinkuja, 31.10.2024 lukien
Päätös
Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti jatkaa noin 550 m²:n suuruisen alueen vuokrausta Hartela Etelä-Suomi Oy:lle (0196430-3) kerrostalotyömaan varastointialuetta varten. Vuokraus on jatkoa päätökselle HEL 2024-008290, § 95 13.6.2024. Alue sijaitsee 10. kaupunginosassa Sörnäinen, osittain AK-merkityn korttelin 10667, tonteilla 3-4, rakentamattomalla alueella, osoitteessa Pinkkarinkuja, liitekartan mukaisesti.
Vuokraus on voimassa 31.10.2024-29.11.2024, kahden (2) viikon molemminpuolisella irtisanomisajalla, liitteenä olevan sopimuksen mukaisesti.
Alueesta peritään 467,50 € kuukausivuokraa, joka muodostuu seuraavasti: 550 m² x 0,85 €/m² = 467,50 €/kk. Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin laskua vastaan.
Vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.
Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.
Päätöksen perustelut
Hartela Etelä-Suomi Oy on toimittanut 10.10.2024 kaupungille alueen vuokrausta koskevan jatkohakemuksen 30.10.2024 päättyvälle sopimukselle (HEL 2024-008290, § 95 13.6.2024, HKRV24-00066, VL2400105) ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueenkäyttöä koskevan vuokrasopimuksen ehtoihin.
Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen vyöhykkeiden 1 ja 2 rakentamattomien yleisten alueiden ja tyhjien tonttien tilapäisten vuokrausten hinta on 0,85e/m²/kk ja yli 2 000 m² osalta -50 %.
Toimivalta
Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella, on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.
Päätös tullut nähtäväksi 15.10.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Mervi Jokela, tarkastaja, puhelin: 09 310 23810