Virkasuhteen täyttäminen, työllisyyspalveluliikelaitos, ennakolliset palvelut, tiimipäällikkö, KANSLIA-01-50-24

HEL 2024-016076
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 61

Työllisyyspalveluliikelaitoksen ennakollisten palveluiden tiimipäällikön virkaan ottaminen

Työllisyysjohtaja

Päätös

Työllisyysjohtaja ottaa Tiina Kivikannon ennakollisten palveluiden tiimipäällikön virkaan. Virassa on kuuden kuukauden koeaika.

Mikäli virkaan otetaan henkilö, joka ei ole kaupungin palveluksessa, eikä terveydellisiä tietoja ole käytettävissä virkaan otettaessa, on päätös tällaisen henkilön osalta ehdollinen, kunnes henkilön terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätöksen perustelut

Työllisyyspalveluliikelaitoksen perustamista koskevan päätöksen (KV 13.3.2024, § 59) mukaan työllisyyspalveluliikelaitoksen tehtävänä on huolehtia julkisten työvoimapalveluiden tuottamisesta, kaupungin työllisyyden edistämisestä sekä niihin liittyvästä kehittämisestä ja koordinaatiosta ja työikäisten kotoutumista edistävien palveluiden tuottamisesta.

Kaupunginhallitus perusti 9.9.2024 § 543 Helsingin kaupungin työllisyyspalveluliikelaitoksen tiimipäälliköiden virat. Niistä yksi on ennakollisten palveluiden strategisten kumppanuuksien ja innovaatiotoiminnan tiimipäällikön virka. Virat sijoitetaan väliaikaisesti kaupunginkanslian elinkeino-osastolle ja siirretään 1.1.2025 lukien toimintansa aloittavaan työllisyyspalveluliikelaitokseen.

Tehtävänkuvaan kuuluvat työllisyyspalveluliikelaitoksen 1.1.2025 käynnistyvän toiminnan suunnittelu ja valmisteleminen sekä vuoden 2024 loppuun asti käynnissä olevaan työllisyyden kuntakokeiluun liittyvät valvonta-, kehittämis-, seuranta-, tilastointi-, ennakointi- ja ohjaustehtävät.

Ennakollisten palveluiden strategisten kumppanuuksien ja innovaatiotoiminnan tiimipäällikön virka oli julkisesti haettavana 30.10.-13.11.2024 kaupungin sähköisessä rekrytointipalvelussa. Hakuilmoitus oli lisäksi esillä Työmarkkinatorin, Joblyn ja Duunitorin työnhakusivustoilla sekä LinkedInin työpaikkajulkaisuissa.

Kansliapäällikön 3.3.2021, 56 §:n tekemän päätöksen toimivallan siirtämisestä keskushallinnossa kanslian henkilöstöasioihin liittyvässä päätöksenteossa mukaan vakituiseen virkaan ottaa ko. viralle määritellyn esihenkilön esihenkilö yksi yli periaatteella siten, että kukaan ei ota vakinaiseen palvelussuhteeseen omia suoria alaisiaan. Tiimipäällikön tehtävän osalta määräaikaiseen virkaan ottaa työllisyysjohtaja.

Virkaa täytettäessä on noudatettava perustuslain 125 § 2 momenttia säädettyjä yleisiä virkanimitysperusteita, jotka ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto. Tiimipäällikkö, ennakolliset palvelut viran kelpoisuusvaatimuksena on soveltuva ylempi korkeakoulututkinto tai muu vastaava osaaminen. Lisäksi viran kelpoisuusvaatimuksena on hyvä suomen ja englannin kielen taito sekä tyydyttävä ruotsin tai muun kielen taito.

Muodollisten kelpoisuusvaatimusten lisäksi hakuilmoituksessa todettiin, että tehtävään etsitään päällikköä, jolla on näyttöjä tuloksellisesta johtamisesta ja vahvaa työmarkkinoiden tarpeiden tuntemusta sekä kykyä ennakoida niihin liittyvää kehitystä. Tehtävään haetaan yhteistyö- ja neuvottelutaitoista johtajaa, jolla on aiempaa osaamista strategisesta johtamisesta ja osaamista julkisten työvoima- ja yrityspalveluiden sekä kotoutumiseen ohjaavasta lainsäädännöstä. Ennakollisten palveluiden tiimin johtamisessa arvostetaan kokemusta valmentavasta henkilöstöjohtamisesta, verkostojohtamisen taitoja ja vahvaa viestintä- ja vuorovaikutusosaamista. Valittavalla johtajalla tulee lisäksi olla kykyä hankkia uutta tietoa ja soveltaa sitä toiminnan kehittämiseksi sekä kykyä harkita asioita eri näkökulmista mukauttaen toimintaa työmarkkina- ja asiakastilanteet huomioiden. Lisäksi edellytetään hyvää englannin kielen taitoa.

Hallintosäännön 12 luvun 3 §:n 1 momentin 3 kohdan mukaan henkilöstöjohtaja päättää tehtävien vaativuusluokittelusta ja tarkastusjohtajaa lukuun ottamatta siihen perustuvasta palkasta.

Tiimipäälliköiden virkojen tehtäväkohtaiset palkat on määritelty kunta-alan yleisen virka- ja työehtosopimuksen (KVTES) määräysten ja tehtävän arvioinnin perusteella. Tehtäväkohtaiseksi palkaksi on määritelty 4600 euroa kuukaudessa.

Hakijat ja rekrytointiprosessi   

Virkaa haki hakuaikana 34 henkilöä, joista yksi sittemmin vetäytyi hakuprosessista. Hakijoista kaikki täyttivät virkaan asetetut kelpoisuusvaatimukset. Vaikka hakijoiden työkokemus ja osaaminen vaihtelevat, heillä kaikilla on kokemusta usealla viran vastuulle kuuluvalla osa-alueella. Katsottiin, että hakemuksista videohaastatteluihin edenneillä hakijoilla oli vahvempaa työmarkkinoiden tarpeiden tuntemusta ja johtamiskokemusta.

Seuraava vaihe toteutettiin videohaastatteluna. Videovastaukset pyydettiin Helbit-rekrytointijärjestelmän videohaastattelutyökalulla 15.-17.11.2024. Videohaastattelun vastauksia arvioivat yksikön johtaja Miika Keijonen ja asiantuntija Susanna Laakkonen. Kaikki videovaiheeseen yltäneet olivat kokeneita ja osaavia ammattilaisia. Arvioinnissa painotettiin videoiden perusteella välittynyttä johtamisotetta, ja videohaastatteluun kutsutut hakijat toivat vastauksissaan palvelut laajemmin esiin kuin vain yksittäisinä tilanteina, hahmottivat hyvin sidosryhmiä, ja osasivat tunnistaa asiakasryhmän tarpeita. Lisäksi heidän osaamisensa vastasi parhaiten ilmoituksessa esitettyjä kriteerejä. Videohaastatteluista jatkoon kutsuttiin 9 hakijaa, joiden aiempi kokemus sekä videovastaukset antoivat vakuuttavimman kuvan soveltuvuudesta virkaan.

Seuraava haastattelukierros toteutettiin ryhmähaastatteluina 20.11.2024. Ennakollisten palveluiden tiimipäällikön ryhmähaastatteluun kutsuttiin Carola Fagernäs, Tanja-Riikka Hakkarainen, Silja Havu Osogo, Hanna Huumonen, Tiina Kivikanto, Heli Okkonen, Veera Ramadan, Harri Tiainen sekä yksi prosessista vetäytynyt hakija. Ryhmähaastattelussa hakijoita arvioivat yksikön johtaja Miika Keijonen ja asiantuntija Henna Heikkinen.

Carola Fagernäs on suorittanut Master of International and Comparative Law:n ylemmän korkeakoulutukinnon Turun yliopistossa vuonna 2010. Fagernäs on työskennellyt palveluesihenkilönä Uudenmaan TE-toimistolla vuodesta 2024. Tehtävässä Fagernäsin työtehtäviin on kuulunut erilaisia lähiesihenkilön tehtäviä sekä muutoksen johtamista ja palveluprosessien kehittämistä. Ennen tätä Fagernäs on työskennellyt Uudenmaan TE-toimistolla palveluesimiehinä eri toiminnoissa ostopalveluasiantuntijana ja asiantuntijana.

Tanja-Riikka Hakkarainen on suorittanut yhteisöpedagogin alemman korkeakoulututkinnon vuonna 2022 Humanistisessa ammattikorkeakoulussa. Lisäksi Hakkarainen on suorittanut johtamisen erikoisammattitutkinnon Omniassa vuonna 2012. Hakkarainen on toiminut tiimipäällikkönä Lahden kaupungilla vuodesta 2022 vastaten tiimin toiminnasta ja sen kehittämisestä. Ennen tätä hän on työskennellyt palveluesimiehenä Espoon seudun koulutuskuntayhtymällä sekä Espoon kaupungilla.

Silja Havu Osogo on suorittanut Master of Social Services ylemmän korkeakoulututkinnon Metropolia ammattikorkeakoulussa vuonna 2016. Lisäksi Havu Osogo on suorittanut johtamisenerikoisammattitutkinnon Helsinki Business Collegessa vuonna 2013. Havu Osogo on työskennellyt erityisasiantuntijana sosiaali- ja terveysministeriössä vuodesta 2023, jossa hänen tehtäviinsä on kuulunut muun muassa sosiaali- ja terveysalan järjestöille myönnettävien avustusten hakemuskäsittely, avustusehdotusten valmistelu ja avustuksilla rahoitetun toiminnan tuloksellisuuden arviointi sekä tarkastaminen. Ennen tätä Havu Osogo on työskennellyt kahdeksan vuotta Suomen Setlementtiliitto ry:n aluepäällikkönä.

Hanna Huumonen on suorittanut diplomi-insinöörin ylemmän korkeakoulututkinnon vuonna 2024 LUT-yliopistossa sekä yhteiskuntatieteiden maisteritutkinnon vuonna 2020 Jyväskylän yliopistossa. Lisäksi Huumonen on suorittanut johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon Keudassa vuonna 2021. Huumonen on toiminut johtavana asiantuntijana Helsingin kaupungilla vuodesta 2021 pitkään työttömänä olleiden palveluiden kokonaisuudessa, työskennellen samalla sivutoimisesti PeiDei Oy:n toimitusjohtajana. Ennen tätä Huumonen on työskennellyt Sakki ry:n pääsihteerinä ja asiantuntijana.

Tiina Kivikanto on suorittanut kauppatieteiden ylemmän korkeakoulututkinnon Vaasan yliopistossa vuonna 2011. Kivikanto on toiminut projektipäällikkönä Helsingin kaupungin työllisyyspalveluissa vuodesta 2023, johtaen muun muassa TE24-muutosohjelmaa ja tiedolla johtamisen kokonaisuutta. Ennen tätä Kivikanto on työskennellyt erityissuunnittelijana sekä suunnittelijana Helsingin kaupungin työllisyyspalveluissa.

Heli Okkonen on suorittanut sosionomin ylemmän korkeakoulututkinnon Laurea-ammattikorkeakoulussa vuonna 2014. Okkonen on työskennellyt projektipäällikkönä Vantaan kaupungin elinvoimapalveluissa vuodesta 2022, toteuttaen VALUE-Vantaan alueellista ennakointimallia. Tätä ennen Okkonen on työskennellyt ratkaisuasiantuntijana Hyria Business Institutessa sekä työllisyysjohtajana määräaikaisessa projektityössä Lahden kaupungilla.

Veera Ramadan on suorittanut valtiotieteiden ylemmän korkeakoulututkinnon Helsingin yliopistossa vuonna 2015. Ramadan on työskennellyt johtavana asiantuntijana Helsingin kaupungilla vuodesta 2022, vastaten osana asiakaspalvelun johtotiimiä työllisyyspalveluiden toiminnasta, kehittämisestä ja tuloksellisuudesta. Ennen tätä Ramadan on työskennellyt palveluvastaavana Uudenmaan TE-toimistolla ja asiantuntijana Helsingin kaupungilla.

Harri Tiainen on suorittanut tradenomin alemman korkeakoulututkinnon Laurea-ammattikorkeakoulussa vuonna 2011. Tiainen on työskennellyt esihenkilönä Helsingin työllisyyspalveluissa vuodesta 2021, jossa hänen tehtäviinsä on kuulunut muun muassa toiminnan kehittäminen, tulosten ja tavoitteiden johtaminen tiimissä, sekä yhteistyö sisäisten ja ulkoisten verkostojen kanssa. Ennen tätä Tiainen on työskennellyt esimiehenä Uudenmaan TE-toimistossa.

Kaikilla ryhmähaastatteluun kutsutuilla arvioitiin olevan hyvää, keskenään erilaista johtamisosaamista monipuolisesti erilaisista organisaatioista. Ryhmähaastatteluissa hakijoita arvioitiin haettavana olevan viran substanssiin liittyvän ryhmä- ja yksilötehtävän perusteella. Rekrytointiryhmä arvioi, kuinka hyvin hakijat pystyivät tuomaan ryhmähaastattelutilanteessa esiin tuloksellista johtamisotetta, moderneja johtamisen keinoja sekä yhteistyökykyä ryhmässä. Jatkoon valitut toivat myös parhaiten esiin johtamisen näkökulmaa operatiivisen ja kehittämisnäkökulman lisäksi ja pystyivät tuomaan keskusteluun johtotehtävässä vaadittavaa strategisen tason näkemystä. Jatkoon valitut esittivät sanomansa vakuuttavimmin ja onnistuivat tekemään sen kiteytetysti ja niin, että se kutsuu ihmisiä mukaan. 

Jatkoon kutsutuille hakijoille tehtiin Factors+ toimintatyylikartoitus ajalla 21.-23.11.2024 ja toiselle haastattelukierrokselle kutsuttiin Silja Havu Osogo, Hanna Huumonen, Tiina Kivikanto ja Veera Ramadan.

Toisen kierroksen haastattelut pidettiin 25.11.-3.12.2024.Toisessa haastattelussa hakijoita haastattelivat työllisyysjohtaja Annukka Sorjonen, yksikön johtaja Miika Keijonen ja asiantuntija Susanna Laakkonen.

Arviointi  

Työllisyyspalveluliikelaitoksen tiimipäälliköillä on merkittävä rooli uuden liikelaitoksen toiminnan alkuun saamisessa ja siihen kohdistuviin suuriin odotuksiin vastaamisessa. Ennakollisissa palveluissa tehdään työtä sen eteen, että työllisyyskehitys on myönteinen ennaltaehkäisten työttömyyttä. Valitun päällikön vastuulla on vastata tiimin päivittäisestä johtamisesta. Tiimipäällikön tehtävänä on varmistaa palvelutuotannon sujuvuus ja tuloksellisuus työllisyyden edistämistä koskevan lainsäädännön puitteissa ja hänen vastuullaan on työllisyyspalveluiden palvelustrategian mukaisten tavoitteiden edistäminen yli tiimirajojen sekä kaupunkiyhteisellä tasolla. Tiimipäällikkö osallistuu toiminnan suunnitteluun, seurantaan, arviointiin ja kehittämiseen omalla vastuualueellaan.

Lopullinen vertailu suoritettiin neljän kärkihakijan Silja Havu Osogo, Hanna Huumonen, Tiina Kivikanto ja Veera Ramadan välillä.

Tehtävässä menestyminen edellyttää näyttöjä tuloksellisesta johtamisesta ja osaamista julkisten työvoima- ja yrityspalveluiden sekä kotoutumiseen ohjaavasta lainsäädännöstä. Kaikki kärkihakijat toivat prosessin aikana esille kokemustaan tuloksellisesta johtamisesta ja eteenpäin katsovia ajatuksia sekä näkemyksiä työttömyyden ennalta ehkäisemisen keinoihin. Lisäksi kärkihakijat osoittivat prosessin aikana osaamistaan lainsäädännöstä, joka liittyy työvoima- ja yrityspalveluihin sekä kotoutumisen ohjaukseen. Kuitenkin kärkihakijoista Tiina Kivikanto kykeni rekrytointiprosessin aikana tuomaan esille vakuuttavimmin ja konkreettisemmin monipuolisia näkemyksiään ja omaa osaamistaan palvelun kehittämiseksi, toimintaa vakuuttavasti visioiden ja aktiivisella tavalla uudistaen.

Työssä onnistuminen edellyttää kokemusta valmentavasta henkilöstöjohtamisesta ja päälliköltä edellytetään verkostojohtamisen taitoja. Silja Havu Osogo on verraten kokenut johtamistyössä, ja hän on osoittanut pitävänsä tärkeänä johtamisessa kuuntelua, yhteisen keskustelun kannattelua ja henkilöstön motivointia. Hanna Huumonen on myös johtamistyössä verraten kokenut, ja hän on osoittanut soveltavansa johtamisessaan inspiroivuuttaan ja lisäksi hän toimii aktiivisesti luoden innokkuutta muissa. Veera Ramadanilla on jonkin verran johtamiskokemusta ja hän on osoittanut johtamisessaan sen, että ihmisten johtaminen tapahtuu ennen kaikkea tavoitteiden ja tuloksellisuuden kautta, hakien keinoja tilanteisiin. Tiina Kivikannolla on jonkin verran johtamiskokemusta ja hän on osoittanut olevansa ihmisorientoitunut johtaja, joka pyrkii inspiroimaan ja luomaan aktiivisesti innokkuutta muissa. Lisäksi hän on näyttäytynyt johtajana, joka ajattelee ja etsii jatkuvasti tapoja motivoida muita. Kivikanto kykeni rekrytointiprosessin aikana tuomaan esille vahvimmin innovatiivisuutta ja konkreettisia kehittämisen aihioita palvelujen rakentamisessa. Kivikannon arvioitu johtamistapa, osoitettu halukkuus johtamistyöhön ja innovatiivinen lähestymistapa palvelun ja toiminnan kehittämiseen arvioidaan tässä suhteessa ennakoivan vahvemmin tehtävässä onnistumista. 

Ennakollisten palveluiden tiimipäälliköltä edellytetään aiempaa kokemusta strategian johtamisesta sekä hyviä yhteistyö- ja neuvottelutaitoja. Kaikki kärkihakijat ovat osoittaneet prosessin aikana osaamistaan strategian johtamisesta käytäntöön ja heillä on jonkin verran kokemusta strategian johtamisesta. Lisäksi kärkihakijoilla on haastatteluvastausten ja aiempien kokemusten kautta osoitettuja näyttöjä yhteistyö- ja neuvottelutilanteista. Havu Osogon aiempi kokemus paikantuu julkisen ja yksityisen sekä kolmannen sektorin kanssa johdettuihin yhteistyötilanteisiin. Huumosen aiempi kokemus on suuntautunut muun muassa julkisen sektorin kokemuksen lisäksi kolmannelle sektorille, eri toimijoiden edunvalvojatehtäviin. Ramadanin kokemus julkisella sektorilla ja valtiosektorilla sekä haastatteluvastausten avulla osoitetut hyvät neuvottelutaidot katsottiin hyväksi yhdistelmäksi tehtävän edellytysten kannalta. Kivikannon monipuolinen aiempi kokemus pohjautuu yksityissektorin sekä julkissektorin yhdistelmiin. Hän on näyttänyt vahvasti osaamistaan työllisyyden edistämisestä erilaisissa kohderyhmissä, työllisyysasioiden ja projektikokonaisuuksiin sitoutuneena ammattilaisena.

Valittavalla henkilöllä tulee olla myös vahvaa viestintä- ja vuorovaikutusosaamista sekä hyvää englannin kielen taitoa sekä vakuuttava tapa tuoda ajatuksiaan esille. Kaikilla kärkihakijoilla arvioidaan olevan erinomaiset viestintä- ja vuorovaikutustaidot ja kyky tuoda ajatuksiaan esille vaikuttavasti, kuulijoita innostaen. Kaikkien kärkihakijoiden englannin kielen taito on hyvällä tasolla viran hoidon kannalta. Kärkihakijoista Kivikanto kykeni tuomaan prosessin aikana vakuuttavammin esille ajatuksiaan ennakollisten palveluiden työttömyyttä ennalta ehkäisevästä toiminnasta, kumppanuuksista ja verkostojen rakentamisesta.

Hakuasiakirjoihin, haastatteluihin ja toimintatyylikartoitukseen perustuvan kokonaisarvion perusteella katsotaan, että Tiina Kivikannolla on hakijoista parhaat edellytykset hoitaa edellä kuvattuja virkaan kuuluvia tehtäviä. Hänen valintaansa puoltaa rekrytointiprosessin aikana esiin tuotu vahva näyttö kyvystä johtaa tiimipäällikkönä rakentaen motivoitunutta ja innostavaa ilmapiiriä. Hänellä on lisäksi vahva ja monipuolinen kokemustausta työllisyyden edistämisestä erilaisissa kohderyhmissä. Kivikannolla on hyvät valmiudet viedä asioita eteenpäin muuttuvassa toimintaympäristössä tuloksellisella ja inhimillisellä otteella, joka mahdollistaa tehtävässä onnistumisen. Arvioidaan, että Kivikanto pystyy hyödyntämään hyviä ihmisjohtamisen valmiuksiaan ja innovatiivista työotetta sekä tiimin johtamisessa että yhteistyörakenteissa, ja siten vaikuttamaan positiivisesti ennakollisten palveluiden tiimin onnistumiseen.

Päätös tullut nähtäväksi 10.12.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Susanna Laakkonen, asiantuntija, puhelin: 09 31033418

susanna.m.laakkonen@hel.fi

Miika Keijonen, yksikön johtaja, puhelin: 0931056198

miika.keijonen@hel.fi

Päättäjä

Annukka Sorjonen
työllisyysjohtaja

Liitteet (pdf)

1. Hakijaluettelo
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.