Päätös päivittäisten toimintojen apuvälineiden optiokauden käyttöönotosta
Päätös päivittäisten toimintojen apuvälineiden optiokauden käyttöönotosta
Päätös
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti ottaa päivittäisten toimintojen apuvälineiden hankinnassa käyttöön yhden (1) vuoden optiokauden siten, että sopimuksia jatketaan kaikkien toimittajien kanssa ajalle 29.3.2018 - 28.3.2019 alkuperäisten sopimusten ehdoilla sen mukaisesti, kuin ne ovat voimassa varsinaisen sopimuskauden päättyessä 28.3.2018. Optiokaudesta ei solmita erillistä sopimusta.
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan päätös koskee Helsingin kaupunkia ja sen eri toimipisteitä.
Optiokauden sitoumukseton arvioitu arvo on noin 200 000 euroa.
Päätöksen perustelut
Päivittäisten toimintojen apuvälineet
Päivittäisen toiminnan apuvälineitä ovat mm. kylpy- ja suihkutuolit, kodinhoitovälineet, istuintyynyt- ja alustat ja henkilökohtaisen hygienian ja suojan välineet sekä tukikahvat ja nousutuet.
Tarjouspyynnössä liikkumisen apuvälineiden arvioitu, sitoumukseton arvo oli arvioitu 800 000 euron suuruiseksi.
Taustaa
Helsingin kaupungin hankintakeskuksen hankintajohtaja on tehnyt päivittäisten toimintojen apuvälineiden hankinnasta Helsingin kaupunkia koskevan päätöksen 22.1.2015 ja Helsingin kaupunkikonsernia koskevan päätöksen 23.1.2015. Hankintajohtaja on myös allekirjoittanut hankinnasta solmitut, varsinaisen sopimuskauden sopimukset sekä Helsingin kaupungin, että Helsingin kaupunkikonsernin puolesta. Voimassaolevia sopimuksia on kuuden (6) toimittajan kanssa.
Helsingin kaupungin johtamisjärjestyksen muuttuessa 1.6.2017 ovat sosiaali- ja terveystoimialaa koskevat sopimukset siirtyneet hankintakeskuksesta sosiaali- ja terveystoimialan hankintapalveluille.
Edellä mainitusta syystä johtuen optiokauden käyttöönotosta tehtävän päätöksen tekee sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja. Helsingin kaupunkikonsernin osalta optiokauden päätöksen tekee kaupunginkanslian talous- ja suunnitteluosaston hankintajohtaja.
Sopimustoimittajat
Päivittäisten toimintojen apuvälineiden hankinnasta on 28.3.2018 saakka voimassaolevat sopimukset HEL 2014- 011257 seuraavien toimittajien kanssa:
- Algol-Trehab Oy (Y-tunnus 2031642-4)
- Mediq Suomi Oy (Y-tunnus 2285192-2)
- Palveluosakeyhtiö Metsäpolku (Y-tunnus 0875201-2)
- Haltija Group Oy, ent. Rehamed Oy (Y-tunnus 2412395-3)
- Respecta Oy (Y-tunnus 1623211-3)
- Tukimet Oy (Y-tunnus: 2559336-7)
Sopimuksiin sisältyy mahdollisuus yhden (1) vuoden optiokauteen. Sopimusten mukaan tilaaja päättää optiokauden käyttöönotosta. Tällä päätöksellä voimassaolevia sopimuksia jatketaan kaikkien toimittajien kanssa ajalle 29.3.2018 - 28.3.2019.
Tilaaja ei sitoudu mihinkään hankintamääriin, vaan apuvälineitä ostetaan tarpeen mukaan.
Päätös tullut nähtäväksi 08.01.2018
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta.
Sovellettava lainkohta: Laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 123 § ja 146 §
Lisätietojen antaja
Eeva Rantala, hankinta-asiantuntija, puhelin: 050 3412834