Kannelmäen peruskoulun sisäilmakorjaukset, vaihe 4. urakan tilaaminen
Kannelmäen peruskoulun sisäilmakorjaukset, vaihe 4. urakan tilaaminen
Päätös
A
Tekninen johtaja päätti oikeuttaa Helsingin kaupunkiympäristön toimialan rakennuttaminen-palvelun yksikön päällikön tekemään tilauksen Kannelmäen peruskoulun sisäilmakorjausten 4. vaiheesta Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Staralta 479 459,80 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
B
Tekninen johtaja päätti oikeuttaa Helsingin kaupunkiympäristön toimialan rakennuttaminen-palvelun yksikön päällikön käyttämään urakassa mahdollisesti esiintyviin muutostöihin sekä urakkasopimusten perusteella mahdollisesti syntyviin muihin lisävelvoitteisiin 4.12.2017 allekirjoitetun ja hyväksytyn urakkavaiheen (UKA) kustannusarvion mukaiset varaukset.
Päätöksen perustelut
Hankesuunnitelma
Hankesuunnitelma on hyväksytty kiinteistölautakunnassa 30.6.2016 § 298.
Kustannukset
Urakkatarjousten perusteella laskettu arvonlisäveroton 4. vaiheen kustannusarvio on 479 459,80 euroa elokuun 2017 hintatasossa. Rakennusindeksi 100,8. Urakkavaiheen kustannusarvio UKA 4.12.2017.
Tarjouspyyntömenettely ja urakkatarjous
Urakan hankinnasta on pyydetty tarjous Helsingin kaupungin rakentamispalveluliikelaitos Staralta, joka antoi koko urakkavaiheen kustannusarvioon mahtuvan tarjouksen.
Aikataulu
Rakentaminen alkaa 6/2016 ja valmistuu 12/2017
Rahoitus
Hankkeen rahoitus on Talonrakennushankkeiden rakentamisohjelma 2017-2022 vuosina 2017-2018 toteutettavana hankkeena.
Päätös tullut nähtäväksi 11.12.2017
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Pöytäkirjan 80 § (Päätöskohdasta A).
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Pöytäkirjan 80 § (Päätöskohdasta B).
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Lisätietojen antaja
Pentti Salo, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 40308