Marian kasvuyrityskeskittymän tilamuutostöiden hankinta
Päätös
Elinkeinojohtaja päätti hyväksyä Staran tarjoukset 7045/17/1, 7045/17/2, 7045/17/3, 7046/17/1, 7046/17/2, 7046/17/3, 7066/17/1, 7066/17/2 ja 7066/17/3 Marian kasvuyrityskeskittymän tilamuutostöistä. Hankinta tehdään hankintayksikön sidosyksiköltä, joten siihen ei sovelleta hankintalakia (hankintalaki 2 luku 15 §).
Hankinnan yhteenlaskettu arvo on 593 600 euroa (alv 0 %). Kustannukset maksetaan talousarvion kohdalta 450001 käyttöomaisuushankinnat, projektilta 188100100101 Marian Start Up tilamuutokset (INV).
Päätöksen perustelut
Kaupunkistrategian mukaan Maria 01 -alueen kehittämistä Pohjois-Euroopan suurimmaksi kasvuyrityskehittymäksi jatketaan. Kansliapäällikkö päätti 21.12.2016 § 90 oikeuttaa elinkeinojohtajan maksamaan kaupunginkanslian puolesta Marian kasvuyrityskeskittymän synnyttämisestä ja käynnistysvaiheesta aiheutuvat kehittämis- ja käyttökustannukset vuonna 2017.
Marian kasvuyrityskeskittymän toiminta on käynnistynyt hyvin, ja toiminnassa otetaan käyttöön uusia tiloja. Tarjoukset tarvittavista tilamuutoksista on pyydetty Staralta, joka on Helsingin kaupungin sidosyksikkö. Muutostyöt ovat keskittymän tilojen pohjakerrokseen sekä neljänteen ja viidenteen kerrokseen kohdistuvia rakennusteknisiä sekä LVI- ja sähkötöitä. Tarjoukset ovat kattohintatarjouksia. Muutostöiden avulla tila pystytään ottamaan keskittymän käyttöön ja vuokraamaan edelleen suunnitellusti.
Päätös tullut nähtäväksi 20.12.2017
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Melissa Sharma, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 36594
Gunnar Suikki, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 36140