Korjaus hankintapäätökseen 1.5.2017 102 § ”Uusien toimitilojen tilahallinnan ja asiakasohjauksen edellyttämien järjestelmämuutosten ja integraatioiden hankinta" sekä allekirjoitus- ja tilausoikeuden antaminen tietohallintopäällikölle

Ennen vuotta 2019 julkaistujen asioiden otsikkona näytetään päätöksen otsikko.
HEL 2017-004073
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 34
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Korjaus hankintapäätökseen 1.5.2017 102 § ”Uusien toimitilojen tilahallinnan ja asiakasohjauksen edellyttämien järjestelmämuutosten ja integraatioiden hankinta" sekä allekirjoitus- ja tilausoikeuden antaminen tietohallintopäällikölle

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Päätös

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti korjata hankintapäätöstä siten, että CGI Suomi Oy:ltä tilattavaan kokonaisuuteen lisätään tarjouksessa T300050 oleva integraatiopalvelun asennukset 7 942,50 euroa (alv 0 %).

Lisäyksen jälkeen hankinnan kokonaisarvo on kolmelle vuodelle laskettuna 651 861,50 euroa alv 0 % ja arvonlisäverollisena 808 308,26 euroa.

Lisäksi toimialajohtaja päätti oikeuttaa tietohallintopäällikön allekirjoittamaan päätöksen mukaiset sopimukset ja tekemään päätöksen mukaiset tilaukset.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveysviraston virastopäällikkö teki 1.5.2017 hankintapäätöksen (102 §) uusien toimitilojen tilahallinnan ja asiakasohjauksen edellyttämistä järjestelmämuutoksista ja integraatioista.

Hankintapäätöksen kokonaisuus koostui kolmesta eri tarjouksesta, joista osassa hankinnasta karsittiin joitakin tarjottuja ominaisuuksia. Päätöksen valmisteluvaiheessa hankinnan kustannusten laskennassa CGI Suomi Oy:n tarjouksesta T300050 on jäänyt huomioimatta hankintaan kuuluva integraatiopalvelun asennusten hinta 7 942,50 euroa.

Virastopäällikkö päätti päätöksessään myös oikeuttaa osastopäällikön allekirjoittamaan päätöksen mukaiset sopimukset ja tekemään päätöksen mukaiset tilaukset. Tilausten tekeminen ja sopimusten allekirjoitukset siirtyivät aikataulusyistä kaupungin johtamisuudistuksen jälkeiselle organisaatiolle. Tilaus- ja allekirjoitusoikeus siirretään nykyisen organisaation mukaiselle vastuuhenkilölle.

Päätös tullut nähtäväksi 08.12.2024

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §

Sulje

Lisätietojen antaja

Arja Rantanen, tietojärjestelmäpäällikkö, puhelin: 09 310 75505

arja.rantanen@hel.fi

Lassi Laine, atk-asiantuntija, puhelin: 09 310 43104

lassi.laine@hel.fi

Päättäjä

Pia Panhelainen
sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Liitteet (pdf)

1. Tarjousten hinnat
Liitettä ei julkaista internetissä.
2. Tarjous Solita 20170301 (002)
Liitettä ei julkaista internetissä.
3. T300144_Helsinki_Tarjous_Palveluohjain_TÄYDENNYS2
Liitettä ei julkaista internetissä.
4. T300050_Helsinki_Tarjous-Itte_kehittäminen_2017_04_21
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.