Rakentamispalveluliikelaitoksen viranhaltijoiden hankintavaltuudet
Rakentamispalveluliikelaitoksen viranhaltijoiden hankintavaltuudet
Päätös
Rakentamispalveluliikelaitoksen johtokunta päätti vahvistaa, että Staran viranhaltijoilla on seuraavat hankintakohtaiset arvonlisäverottomat hankintavaltuudet:
toimitusjohtaja | 800.000 euroa |
yksikönjohtajat | 200.000 euroa |
muut viranhaltijat | 15.000 euroa |
ja samalla todeta, että kun tämä päätös saa lainvoiman, päättyy kaupunginhallituksen johtamisen jaoston 15.5.2017 tekemä päätös § 12, joka koskee hankintoihin liittyvän toimivallan siirtämistä Starassa, voimassaolo.
Tätä päätöstä noudatetaan 21.6.2017 alkaen.
Johtokunta päätti tarkastaa pöytäkirjan tämän asian osalta heti.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Helsingin kaupungin hallintosäännön 11 luvun 1 §:n mukaan liikelaitoksen johtokunnan yleiseen toimivaltaan kuuluu päättää tai hyväksyä perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita.
Kaupunginhallituksen johtamisen jaosto päätti 15.5.2017 (12 §) rakentamispalveluliikelaitoksen toimitusjohtajan ja yksikönjohtajien toimivallasta toimialan hankintojen tekemisessä väliajaksi 1.6.2017 alkaen.
Edellä esitetyt Staran toimitusjohtajan ja yksikönjohtajien hankintavaltuudet ovat yhdenmukaiset em. johtamisen jaoston päätöksen (12 §) kanssa ja muiden viranhaltijoiden toimivaltuudet ovat 31.5.2017 lakanneen Helsingin kaupungin teknisen palvelun lautakunnan 21.1.2010 tekemän päätöksen (10 §) mukaiset.
Päätös tullut nähtäväksi 29.06.2017
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Esittelijä
Lisätietojen antaja
Eero-Pekka Eskelinen, hallintolakimies, puhelin: 09 310 38425