Palvelukeskusliikelaitoksen hankintoihin liittyvän toimivallan siirtäminen
Päätös
Johtokunta päätti vahvistaa, että palvelukeskus-liikelaitoksen viranhaltijoilla on seuraavat hankintavaltuudet (ALV 0%)
toimitusjohtaja 500.000 euroa
yksikönjohtaja 200.000 euroa
Samalla johtokunta oikeuttaa toimitusjohtajan pienhankintojen osalta vahvistamaan (hankinnat joiden kokonaisarvo on alle hankintalain kilpailuttamisrajan) liikelaitoksen hankintavaltuudet erikseen.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Kaupunginvaltuusto päätti 16.11.2016 (§ 291) hyväksyä Helsingin kaupungin hallintosäännön voimaan 1.6.2017 lukien. Hallintosäännössä on liikelaitosten johtokunnilla oikeus siirtää toimivaltaansa edelleen viranhaltijoille. Esittelijä toteaa, että johtokunnalle esitetään vahvistettavaksi ne palvelukeskusliikelaitoksen johtosääntöön perustuvat toimivallan siirrot viranhaltijalle, jotka olivat voimassa ennen johtamisjärjestelmämuutosta ja jotka ovat osoittautuneet toimiviksi liikelaitoksen käytännön toiminnassa.
Hallintosäännön 11 luvun 1 §:n 2 mom:n 3-kohdan mukaan ellei toimivallasta ole muutoin säädetty tai määrätty, liikelaitoksen johtokunta päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita.
Kyseessä olevaan hallintosäännön kohtaan esitetty toimivallan siirtäminen vastaa tällä hetkellä voimassa olevaa palvelukeskukselle johtokunnalta viranhaltijalle siirrettyä toimivaltaa.
Päätös tullut nähtäväksi 08.09.2017
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Esittelijä
Lisätietojen antaja
Raimo Niippa, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 27609