Purkuhakemukseen liittyvään asiakirjapyyntöön vastaaminen
Päätös
Tekninen johtaja päätti, että purkuhakemukseen LP-091-2017-01070 liittyvää vireilletulodokumenttia ja kokouspöytäkirjaa ei voida luovuttaa, sillä pyydettyjä asiakirjoja ei ole olemassa. Tietopyynnön kohdassa 2 tarkoitettujen käsittelyasiakirjojen osalta tietopyyntö on käsitelty ja ratkaistu erikseen.
Päätöksen perustelut
********** on pyytänyt purkuhakemukseen LP-091-2017-01070 liittyvää vireilletulodokumenttia, käsittelyasiakirjoja ja kokouspöytäkirjaa kokouksesta, jossa hakemus on päätetty jättää.
Vireilletulodokumentin osalta on todettava, että asian valmistelun yhteydessä ei ole muodostunut pyynnössä tarkoitettua erityistä vireilletulodokumenttia. Purkuhakemuksen valmistelu on ollut tavanomaista sisäistä työskentelyä ilman erityistä asiakirjallista vireilletuloa, eikä asiassa siten ole siten muodostunut tietopyynnössä tarkoitettua asiakirjaa.
Asian käsittelyssä ja valmistelussa ei myöskään ole muodostunut tietopyynnön mukaista kokouspöytäkirjaa kokouksesta, jossa purkuhakemuksen jättämisestä olisi päätetty. Helsingin kaupungin kiinteistötoimen johtosäännön ja virastopäällikön päätöksen 10.6.2015 § 13 mukaisesti tilakeskuksen kiinteistöpäällikkö hakee tilakeskuksen hallinnassa olevien rakennusten purkamisluvat. Kyse ei siis ole kokouksessa tehtävästä päätöksestä, eikä kokouspöytäkirjaa tai vastaavaa asiakirjaa ole lainkaan muodostunut.
Edellä esitettyjen seikkojen nojalla on tässä tapauksessa todettava, että pyydettyjä asiakirjoja ei ole olemassa eikä niitä siten ole mahdollista luovuttaa.
Tietopyynnön kohdassa 2 tarkoitettujen käsittelyasiakirjojen osalta tietopyyntö on käsitelty ja ratkaistu erikseen, ja pyytäjälle on luovutettu syntyneitä käsittelydokumentteja.
Päätös tullut nähtäväksi 07.12.2024
VALITUSOSOITUS
Tähän päätökseen haetaan muutosta hallintovalituksella.
Valitusoikeus
Viranomaisen toiminnan julkisuudesta annetussa laissa tarkoitettuun päätökseen saa hakea muutosta se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen).
Valitusaika
Valitus on tehtävä 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Valitusviranomainen
Valitus tehdään Helsingin hallinto-oikeudelle.
Hallinto-oikeuden asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
00520 HELSINKI | |
Faksinumero: | 029 56 42079 |
Käyntiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
Puhelinnumero: | 029 56 42000 |
Valituksen muoto ja sisältö
Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava
- päätös, johon haetaan muutosta
- miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
- perusteet, joilla muutosta vaaditaan.
Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa.
Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Valitukseen on liitettävä
- päätös, johon haetaan muutosta valittamalla, alkuperäisenä tai jäljennöksenä
- todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta
- asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Oikeudenkäyntimaksu
Hallinto-oikeus perii muutoksenhakuasian käsittelystä 250 euron oikeudenkäyntimaksun. Mikäli hallinto-oikeus muuttaa valituksenalaista päätöstä muutoksenhakijan eduksi, oikeudenkäyntimaksua ei peritä.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Lisätietojen antaja
Suvi Kokkonen, lakimies, puhelin: 09 310 39952
Sari Hilden, rakennetun omaisuuden hallintapäällikkö, puhelin: 09 31040315