Hankinta, metrojunankuljettajien ajotavan seuranta-, raportointi- ja opastusjärjestelmä, HKL
Metrojunankuljettajien ajotavan seuranta-, raportointi- ja opastusjärjestelmienhankintaan liittyvien lisätöiden tilaaminen
Päätös
Toimitusjohtaja päätti tilata suorahankintana Transrail Sweden Ab:ltä metrojunankuljettajien ajo-opastusjärjestelmän hankintaan liittyviä lisätöitä muutosesitysten CR5 ja CR7 mukaisesti yhteensä enintään 17.207,20 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen (HKL) johtokunta oikeutti 5.4.2018, 57 §, HKL:n tilaamaan lisätöitä Transrail Sweden Ab:ltä metrojunankuljettajien ajotavan seuranta-, raportointi- ja opastusjärjestelmien hankintaan liittyen yhteensä enintään 47.500,00 euron verottomaan kokonaishintaan.
Transrail Sweden Ab toimittaa HKL:n metrojuniin DAS-järjestelmän, jonka kuljettajien käyttöliittymään sekä järjestelmän liittymisestä metrojunan tietoliikenneverkkoon tehdään tietoturvallisuuteen liittyviä parannuksia. Lisätyötilaus perustuu toimittajan tekemiin muutosesityksiin CR5 ja CR7.
Aikaisemmat päätökset:
Tähän hankintaan on tehty lisätilauksia HKL:n toimitusjohtajan päätöksillä aiemmin seuraavasti:
- 18.8.2019, 118 §, DAS-järjestelmän hankintaan liittyvien lisätöiden tilaaminenenintään 15.777,00 eurolla.
- 28.11.2018, 110 §, poistettavien rivinäyttöjen purkamisesta enintään 4.216,00 eurolla.
Tämän päätöksen jälkeen hankkeen lisätöitä on tilattu yhteensä enintään 37.200,20 eurolla (alv 0 %) ja lisätyövaltuutuksesta on jäljellä 10.299,80 euroa (alv 0 %).
Päätös tullut nähtäväksi 27.03.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Kari Klemetti, tiimipäällikkö, puhelin: 09 310 78451