Helsingin brändi-identiteetin, visuaalisen ilmeen ja graafisen ohjeiston suunnittelu vuonna 2018
Helsingin brändi-identiteetin, visuaalisen ilmeen ja graafisen ohjeiston suunnittelu vuonna 2018
Päätös
Kansliapäällikkö päätti oikeuttaa elinkeinojohtajan ja viestintäjohtajan (1.6.2018 alkaen) hankkimaan Werklig Oy:ltä puitesopimuksen mukaisia palveluja yhteensä enintään 200 000 eurolla (alv 0 %) vuoden 2018 aikana ja hyväksymään hankintoihin liittyvät laskut.
Kustannukset maksetaan talousarvion kohdalta 1 40 01, sisäinen tilausnumero 1813000015, kaupunginkanslian elinkeino-osastolle osoitetusta määrärahasta sekä tietotekniikka- ja viestintäosaston (1.6.2018 lähtien viestintäosaston) sisäiseltä tilausnumerolta 1865000055.
Päätöksen perustelut
Vs. kansliapäällikkö päätti 1.7.2016 § 53, että Helsingin brändi-identiteettiin liittyvä visuaalisen ilmeen ja graafisen ohjeiston palveluhankinta tehdään Werklig Oy:ltä. Hankintaa koskeva puitesopimus on voimassa vuosille 2016–2019.
Visuaalisen ilmeen suunnittelutyö, työryhmätyöskentely, testaus ja sovellusten suunnittelutyö sekä graafisen ohjeistuksen teko käynnistettiin syksyllä 2016. Vuonna 2017 toteutettiin visuaalisten elementtien ja sovellusten konseptointi, suunnittelu, testaus ja graafisen ohjeiston luominen sekä aloitettiin ilmeen käyttöönottoon ja soveltamiseen kaupunkiorganisaatiossa liittyvä neuvonta. Vuonna 2018 visuaalisen ilmeen soveltaminen, graafisen ohjeiston täydentäminen ja digitalisoiminen sekä ilmeen soveltamisen neuvonta ja käyttöönotto jatkuu.
Päätös tullut nähtäväksi 23.04.2018
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Outi Pekkinen, markkinointipäällikkö, puhelin: 09 310 36279
Ulla Pietiläinen, asiantuntija, puhelin: 09 310 37350